مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بنای ما افزایش قیمت دارو نیست و قصد داریم روش پرداخت اصلاح شود و مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل کند.

به گزارش آماج خبر، میرهاشم موسوی در نشست خبری در خصوص ساماندهی ارز دارو، گفت: بنای ما افزایش قیمت دارو نیست، وظیفه ما در بخش بیمه‌ای جبران این مابه التفاوت است و قصد داریم روش پرداخت اصلاح شود و قرار است مابه التفاوت افزایش دارو را دولت تقبل کند. این مابه التفاوت به شکل اتوماتیک اعمال خواهد شد و مردم هزینه بیشتری پرداخت نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است.

موسوی درباره خدمات این سازمان به جامعه هدف خود، اظهار کرد: تأمین اجتماعی سازمانی اجتماعی و اقتصادی است و با ۱۸ خدمت کلان در حوزه بیمه و درمان و بیش از ۱۴۰ هزار پرسنل فعالیت می‌کند.

وی افزود: این سازمان ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و امروز به عنوان بزرگترین دستگاه یا نهاد عمومی در حال خدمت رسانی است و از ۷۰ درصد بیمه‌های اجتماعی تامین اجتماعی ۵۳درصد را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است و با بیش از ۵۰ هزار طرف قرارداد خریدار راهبردی بیمه سلامت خدمت می‌کند و جا دارد از کادر درمان فعال در ایام کرونا که ۳۰۰ هزار خدمت ارائه داده‌اند قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: امسال در این سازمان سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد که این سیاست‌ها، راهبرد‌های کلان ما برای مواجهه با چالش‌های پیش روی ما را تجسم کرده و امسال تمرکز راهبردی ما بر روی رفع بخشی از چالش‌ها است.

موسوی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌های ما بازنشستگی‌های پیش از موعد را تشکیل داده و ضریب پشتیبانی صندوق ۴.۲ بود و حد استاندارد آن ۶ تا ۶.۵ بود و نشان می‌داد خروجی و مصارف ما بر در آمد پیشی گرفته بود.

وی به راهبرد‌های سازمان برای برون از چالش‌های صندوق اشاره کرد و گفت: ما به ۸ راهبرد اصلی برای مقابله با مشکلات رسیده ایم. راهبرد بیمه همگانی یکی از آن موضوعات مطرح بود که ۲ طرح تحولی را آغاز کردیم؛ نخست بیمه خانوار ایرانی و دانشجویان بود که در یک سال گذشته ۱ میلیون نفر تحت پوشش یمه‌های اجتماعی قرار گرفتند و ۷۰۰ هزار نفر در دوره دولت مردمی بوده است و ۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند. ۱۸۰ هزار نفرنیز در بیمه زنان خانوار نیز داریم و ضریب پشتیبانی صندوق نیز افزایش خواهد یافت به طوری که پایداری در منابع رقم می‌خورد و هدف ما این است که امسال نیز یک میلیون نفر دیگر بیمه خواهند شد و تا پایان سال این هدف محقق می‌شود.

موسوی درباره افتتاح پروژه‌های درمانی از سوی تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ پروژه درمانی را مناطق درمانی را افتتاح کردیم و امسال نیز ۱۹ پروژه درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته افتتاح خواهد شد.

مدیر سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش وام قرص الحسنه به بازنشستگان، ابراز کرد: وام قرض الحسنه به بازنشستگان افزایش یافته و مبلغ آن امروز به ۱۲ میلیون تومان رسیده است، امسال بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پرداخت می‌کنیم. بیش از این ۲۹۰ هزار وام بوده که به بازنشستگان ۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به دیگر اقدامات برای رفاه بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ هزار بازنشسته را به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

موسوی گفت: یکی از راهبرد‌های ما مبارزه با فساد و صیانت از اموال سازمان بوده که همیشه متاسفانه برخی‌ها نسبت به اموال سازمان دست درازی کرده اند مواجهه جدی صورت گرفته و زیر ساخت‌های خوبی به سمت شفافیت و افشاکردن راه اندازی شده به طوری که امروز ۱۰۰ پرونده حقوقی را بررسی کردیم و ۲۰ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به میزان تسویه بدهی سازمان، خاطرنشان کرد: امسال ۹۰هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی ما در بودجه پیش بینی شده وعزم دولت در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی جدی است، اما اصرار ما بر این است که با توجه به شرایط حوزه نقدینگی شرکت‌های دارای قدرت نقدشوندگی بالا و بررسی را به ما واگذار کنند تا بتوانیم ادای تعهد کنیم.

موسوی گفت: با همکاری خوبی توانستیم عنوان ابربدهکار بانکی از سازمان دور کنیم و با تسویه ۸۸ هزار میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها خود را از لیست ابر بدهکاران بدهکاری خارج کنیم و تبدیل به ابرطلب کار از کارفرمایان خصوصی و دولت تبدیل شویم.

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی