مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: نرخ باروری در این استان، نسبت به میانگین کشوری کمتر است به گونه‌ای که این شاخص در کشور دو و یک دهم است و در استان، یک و چهاردهم است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ اسکندر پاسالار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نرخ باروری در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری شرایط خوبی ندارد به گونه‌ای که میانگین کشوری دو و یک دهم است در صورتی که در استان یک و چهاردهم است.

وی افزود: استان بوشهر جزء ۵ استان کم سالمند و جوان کشور است و ۷۰ درصد جمعیت استان در پنجره طلایی جمعیت یعنی گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارد این یک فرصت مناسب مناسب در استان است، اما هم اکنون شیب جمعیتی کاهشی است که زنگ خطری برای استان است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: با این روند در سال‌های آینده یعنی کمتر از یک دهه دیگر شرایط پنجره طلایی در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را از دست می‌دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر هم گفت: یک قرارگاه جمعیت ذیل وزارت کشور تشکیل شده که در استان‌ها نیز فعال است که وظیفه نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت را برعهده دارد.

رقیه زنگنه نژاد افزود: در این قانون مشوق‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی، بهداشت، سلامت و درمان پیش بینی شده است که امیدواریم با تلاش مردم و دستگاه‌های اجرایی شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

کارشناس پرستاری ستاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: به مناسبت هفته جمعیت و تشویق هم استانی‌ها به فرزندآوری طرحی در محلات امامزاده، سرتل و رایانی بوشهر با عنوان شهید رهنمون از سوی بسیج جامعه پزشکی اجرا شد.

به گفته نسرین حیدری، در پایگاه مربوط به این طرح، پزشک عمومی، پزشک داخلی، مشاور تغذیه، روانشناس و کارشناس زنان و زایمان به بانوان خدمات ارائه دادند.

 

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست