معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از برنامه‌ریزی طراحی و نصب سازه‌های تبلیغی با تمثال شهدای شاخص استان در ورودی شهر قم خبر داد و گفت: این طرح در اتوبان امیرکبیر و حدفاصل عوارضی تهران تا کاشان اجرا خواهد شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی اصفهانیان‌مقدم معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره که به ریاست حاجی‌زاده معاون استاندار و با حضور اعضای این شورا و جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت برگزار شد، با تأکید بر اهتمام عملی مجموعه مدیریت شهری به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید ترویج این فرهنگ غنی و اثرگذار دغدغه نخست مراکز فرهنگی در شهر باشد.

 

وی اهمیت مشارکت مردم در نهادینه شدن این فرهنگ را نیز موردتوجه قرارداد و افزود: در هر کار و اقدامی که مردم ورود می‌کنند، نتیجه کار عمیق‌تر و ماندگارتر بوده و باید از این ظرفیت در کارهای فرهنگی بهره بیشتری ببریم.

 

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات شهرداری در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های کنگره شهدای استان قم و تلاش عملی در ترویج فرهنگ زنده نگاه‌داشتن یاد و نام شهدا گفت: احداث بوستان یادمان شهدا، برگزاری ۲ دوره آئین کوچه‌های آسمانی، ساخت، رونمایی و نصب سردیس شهدا، تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری از اقداماتی است که به همت مجموعه شهرداری قم در سال‌های خیر و به‌صورت پیوسته به انجام رسیده است.

 

وی از برنامه‌ریزی طراحی و نصب سازه‌های تبلیغاتی با تمثال شهدای شاخص استان در ورودی شهر قم خبر داد و گفت: این طرح در اتوبان امیرکبیر و حدفاصل عوارضی تهران تا کاشان اجرا خواهد شد.

 

اصفهانیان مقدم همچنین شناسایی نخستین پاکبان شهید از کارکنان شهرداری قم را از افتخارات خادمان مردم در شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی شهدای شهرداری و معرفی آن‌ها به جامعه یکی از اقدامات شهرداری است که به‌منظور ایجاد زمینه شناخت بیشتر این شهدا با جدیت اجرا می‌شود.

 

وی در پایان با تأکید بر تلاش برای شناسایی و معرفی پررنگ هویت انقلابی و اسلامی شهر قم و نقش اثرگذار آن در ابعاد ملی و بین‌المللی گفت: شهر قم به‌عنوان مهم‌ترین مرکز و شهر شیعی در جهان باید هویت انقلابی و اسلامی خود را بازآفرینی کرده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا تنها راه رسیدن به این هدف مهم است.

 

لازم به ذکر است در این جلسه مهدی اصفهانیان مقدم به‌عنوان مسئول کمیته فضاسازی و تبلیغات کنگره شهدای استان قم معرفی شد.

  • نویسنده : فاطمه سعادتمند