سرپرست حوزه هنری یزد، نقد سازنده به دستگاه قضا با زبان شعر را سرآغازی خوب برای رویدادی تحول گرا دانست.

به گزارش آماج خبر به نقل از  خبر گزاری مهر، صادق کوچک زاده، یکشنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره شعر طنز دادخند ضمن تشکر از حضور پویا و پرشور طنزپردازان استان و کشور در این جشنواره اظهار داشت: پیش‌قدم شدن دستگاه قضا برای برگزاری جشنواره طنز، امری مبارک و ارزشمند است و این رویداد می‌تواند مسیری را پیش روی اتفاقات فرهنگی در عرصه ملی باز کند.

وی با اشاره به اهمیت و سختی کار قضا افزود: در این رویداد ادبی، شاعران و طنزپردازان با زبان شیوا، صریح و شیرین به بیان و نقد دقیق و سازنده مسائل و موضوعات پیرامون دستگاه قضا پرداختند که امری بدیع و جالب توجه بود.

کوچک زاده اظهار امیدواری کرد: این رویداد، سرآغازی برای برنامه‌ها و اتفاقات بسیار ارزشمندتر در این عرصه باشد.

سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به جمع‌آوری آثار ارزشمند و فاخر در این رویداد ادبی گفت: این جشنواره به لحاظ داوری و کیفیت آثار ارائه شده از سراسر کشور، در سطح خوبی برگزار شد.

ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر دستگاه قضایی با اقشار تأثیرگذار اجتماعی همچون هنرمندان، نویسندگان، شاعران و طنزپردازان، شناخت سختی‌های کار قضایی و ایجاد دیدی واقع بینانه از تلاش‌های قوه قضاییه، استفاده از ظرافت، دقت و نگاه خاص شعرا و هنرمندان برای اطلاع‌رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار به منظور ارائه آموزش‌های پیشگیرانه از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.

همچنین بهره‌گیری از زبان طنز به عنوان یکی از زیباترین و مؤثرترین قالب‌ها برای انتقال پیام و ارتقای فرهنگ جامعه، شکوفایی استعدادهای ادبی در حوزه شعر طنز، تولید محتوا و خلق آثار ادبی مانا و اثرگذار با موضوع عدلیه از دیگراهداف این رویداد بود.

نخستین جشنواره شعر طنز «دادخند» به همت دادگستری کل استان یزد و با مشارکت حوزه هنری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

استان یزد با وجود استعدادهای هنری و ادبی خلاق و توانمند به ویژه در حوزه شعر طنز و برگزاری محافل و انجمن‌های ادبی از جمله محفل طنز «قندشکن» که از سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم و ایجاد امید و نشاط اجتماعی در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده، یکی از استان‌های فعال و اثرگذار در حوزه شعر و ادب و طنز در کشور به شمار می‌آید.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان