مدیر تیم‌های ملی هندبال گفت: همه در این صعود سهیم بودند، با توجه به این که تعدادی از بازیکنان نتوانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند، ولی بازیکنان اصفهانی که حضور داشتند خیلی موثر بودند.

مهدی اخوان، مدیر تیم‌های ملی هندبال، دراصفهان در خصوص صعود تیم ملی هندبال به رقابت‌های جام جهانی اظهار داشت: این صعود اتفاق خیلی مهمی بود و در پیشرفت و آینده هندبال تاثیر زیادی دارد، همان‌طور که می‌بینیم والیبال پرورش پیدا کرد و تعداد زیادی به این ورزش رو آوردند، هندبال هم همین‌طور است.

وی با بیان این که بعد از این موفقیت، هندبال گستردگی پیدا می‌کند، ادامه داد: برای بازیکنانی که در ایران در لیگ دسته یک و دو بازی می‌کنند انگیزه می‌شود، باشگا‌ه‌ها جلو می‌آیند و به واسطه آن آکادمی‌ها را‌ه اندازی می‌شود.

اخوان در خصوص امکانات لازم برای پیشرفت هندبال در کشور بیان داشت: تعداد سالن‌ها خیلی کم است، هرچند وضعیت اصفهان بد نیست ولی در کل کشور سالن کم است؛ باید به آموزش و پرورش برگردیم، هیات‌های شهرستان و استان در آموزش و پروش کانون‌ها را تشکیل دهند، از دبیران ورزش استفاده کنند و در مقاطع مختلف کار شود.

مدیر تیم‌های ملی هندبال در خصوص نقش اصفهان در این موفقیت عنوان داشت: همه در این صعود سهیم بودند، با توجه به این که بازیکنانی مثل موسوی، الله‌کرم استکی، شاهو، حیدری‌راد و باباصفری نتوانستند به دلایل مسائل مختلف در این رقابت‌ها شرکت کنند، ولی بازیکنان اصفهانی که حضور داشتند خیلی موثر بودند.

وی افزود: بازیکنی مثل سیاوشی که درون دروازه بود و آمادگی بالایی داشت، در سپاهان تمرین می‌کند، سال گذشته در ذوب‌آهن بوده، تمرینات در اصفهان منظم و مرتب برگزار می‌شود.

اخوان با اشاره به این که چند بازیکنی که از اصفهان بودند کارایی خوبی داشتند، خاطر نشان کرد: مخصوصا سجاد استکی که همیشه بازیکن تعیین کننده بود؛ هیات‌های شهرستان‌ها همگی در این مسابقات ذی‌نفع بودند، اصفهان همیشه بازیکنان خوبی داشته است.

مدیر تیم‌های ملی هندبال در خصوص امکانات هندبال استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان خوشبختانه سه تیم در لیگ دارد که امکانات خوبی هم در اختیارشان گذاشتند، دو تیم در دسته یک هستند، گیتی‌پسند و پرواز، که این دو تیم هم اگر بالا بیایند تعداد بازیکنان زیاد می‌شود، امکانات اصفهان نسبت به سایر شهرستان‌ها در حد خوبی است.

وی در پایان گفت: تمام هیات‌های شهرستان‌ها و رسانه‌ها از هندبال حمایت می‌کنند. چرا که این باعث پیشرفت است، تقضا دارم این پیگیری ادامه داشته باشد، تشویق کنند تا بازیکنان شهرستان‌ها دیده شوند.

  • نویسنده : نگین جان نثاری
  • منبع خبر : فارس