نوجوان ۱۴ ساله اراکی با وجود ابتلا به "سندرم داون"، با حفظ ۱۰ جزء از قرآن کریم در قلب پاک خود برای تغییر نگاه‌ها نسبت به این بیماری ژنتیکی تلاش می‌کند.

به گزارش آماج خبر؛ محمدحسین رضایی نوجوان ۱۴ ساله‌ای است که با وجود ابتلا به سندرم داون، با جای دادن ۱۰ جزء از قرآن کریم در قلب و مغز خود و پیگیری درس و مدرسه در کنار همسالان، برای تغییر نگاه‌ها نسبت به این عارضه ژنتیکی تلاش می‌کند.

 

خانم رضایی مادر این نوجوان ۱۴ ساله حافظ قرآن می‌گوید: زمانی که محمدحسین کودک بود متوجه حس علاقه او به کلام وحی و استعدادش برای حفظ آیات الهی شد و با زمزمه آن در گوش فرزند خود این توانمندی را در مسیر درستش قرار داد.

 

او افزود: در ابتدای این مسیر سرعت حفظ آیات الهی از سوی فرزندش کند بود، اما رفته رفته با رسوخ کلام خدا بر قلبش او توانست هر روز تعداد صفحات بیشتری را حفظ کند.

 

آقای رضایی پدر این نوجوان حافظ قرآن نیز گفت: در مسیر موفقیت قرآنی محمد حسین مادرش نقش بی بدیلی را ایفا کرده و، چون خود حافظ قرآن بوده هر روز زمان طولانی را صرف آموزش او می‌کند.

 

وی ادامه داد: به دلیل شرایط جسمی و ذهنی که معمولا کودکان سندرم داون از آن رنج می‌برند و دیدگاه‌های منفی در خصوص عدم توانمندی آنان در جامعه وجود دارد، اما مدیر مدرسه البرز فرهنگیان شهرصنعتی اراک به آغوشی باز فرزند ما را پذیرفت و محمد حسین نیز با پیشرفت تحصیلی و ممتاز شدن پاسخ اعتماد او را داد.

 

آقای عربی مدیر مدرسه نیز استعداد محمد حسین را در پیشرفت تحصیلی عالی دانست و گفت: در سال گذشته و در پایه هفتم محمد حسین توانست با کسب معدل ۲۰ رتبه برتررا کسب کند.

 

گفتنی است او توانسته در مسابقات قرآنی ناحیه و استانی آموزش و پرورش استان مرکزی در رشته حفظ رتبه برتر را کسب نماید.

  • نویسنده : فاطمه باقری