در پی صدور هشدار زرد هواشناسی برای لرستان، سرمازدگی در راه استان است.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: جوی آرام و پایدار با پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد در آسمان لرستان حاکم است.

زینب اکبری با بیان این که سامانه جدید بارشی از امروز به نیمه غربی کشور وارد می‌شود، افزود: با ورود این سامانه به لرستان، افزایش پوشش ابر و افزایش سرعت وزش باد به تدریج در استان افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: مدل‌های بارشی نشان می‌دهد که سامانه جدید بارشی از بامداد روز جمعه تا صبح روز شنبه ۱۲ فروردین با شدت و ضعف در جو استان فعالیت دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان این که هشدار سطح زرد هواشناسی لرستان صادر شده است، افزود: پدیده‌های ابرناکی، وزش شدید باد، تندباد‌های لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق در تمام نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

اکبری گفت: سامانه جدید بارشی در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به‌شکل رگبار برف است و احتمال رگبار تگرگ نیز در مناطق مستعد و گرمسیر لرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: اختلال در تردد جاده ای، آب‌گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، لغزندگی سطح جاده‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها از مخاطرات سامانه جدید بارشی استان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به ماهیت رگباری‌بودن بارش‌های پیشِ رو در لرستان اظهار داشت: هشدار سطح زرد ویژه هواشناسی کشاورزی امروز با توجه به ورود توده‌هوای سرد صادر شد و کشاورزان، باغداران، مرغداران و گلخانه‌داران لرستان لازم است تمهیدات لازم را با توجه به افت دمای شبانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی در دستور کار قرار دهند.