هفت میلیون لیتر نفت سفید در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، استان گلستان و استان مازندران که درگیر افت فشار گاز هستند، برای واگذاری تمهید شده بود.

به گزارش آماج خبر؛ مدیر عامل عملیات شرکت پخش فرآورده های نفتی در برنامه میز اقتصاد رسانه ملی گفت: هر ساله پیش بینی می شود که آمادگی کامل برای این شرایط بحرانی را داشته باشیم. در استان خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، استان گلستان ، استان مازندران معین های این استان ها را تعیین کردیم و به اندازه کافی نفت سفید و گاز مایع آماده تحویل داشتیم.

جعفر سالاری نسب تصریح کرد: هفت میلیون لیتر نفت سفید در این استانها توزیع شده است تا اتفاق خاصی نیفتد. گاز مایع و سیلندر به این استانها منتقل کرده ایم. شرکت پخش و پالایش، آمادگی کامل برای توزیع و پشتیبانی در صورت قطع گاز را داراست.

مدیر عامل عملیات شرکت پخش فرآورده های نفتی در مورد نانواهایی که دچار مشکل در برخی از استانها شده اند، گفت: با هماهنگی، مدیر های استانی گاز و فرمانداران نانوایی ها را مشخص کرده اند؛ آنها به کپسول گاز مایع مجهز شده اند و سوخت مایع هم توزیع شده است و الان این اتفاق در این مناطق انجام شده است.

 

جعفر سالاری با توجه به اینکه افت فشار گاز صنایع جلوتر قطع می شود تا سوخت خانگی تامین شود، گفت: یک میلیون لیتر سوخت افرایش پیدا کرده و میزان تحویل به صنایع بیشتر شده است .

 

وی افزود: تا یک روز قبل از افت فشارها، پانزده میلیون لیتر در روز ، سوخت صنایع در کشور را توزیع می کردیم که یک میلیون لیتر بعد از افت فشار گاز ،افزایش توزیع گاز داشته ایم . گاز مرغداری ها و گلخانه ها را هم تامین کرده ایم.

  • نویسنده : نرگس حیدری