معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال در نمایشگاه کتاب به ناشران تازه‌ کار توجه ویژه شده است، گفت درآمد نمایشگاه امسال بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از زحمات سید موسی حسنی کاشانی مدیرکل سابق این مجموعه، بیان کرد: مدیرکل سابق اقدامات خوب و ارزشمندی را انجام داده است که ما در مجموعه وزارت شاهد برنامه‌های ایشان بودیم، بعد از دوره ملتهبی که فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره قبلی طی کرده بود سید موسی حسینی کاشانی با درایت و برنامه‌های خود توانست این اداره را به آرامش مطلقی برساند.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های خوبی را در این مدت در محور‌های مختلف از ایشان دیدیم که قابل تقدیر است و یکی از اقدامات موثر حسینی کاشانی این بود که ارتباط این مجموعه با روحانیت و مراجع عظام تقلید را افزایش داد که این امر باعث به وجود آمدن اتفاقات خوب در فرهنگ و هنر قم شد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم هر آمدنی رفتنی دارد، و بعد از حدود ۶ سال از سکان هدایت سید موسی حسینی کاشانی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امیرعلی عموزاده را به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی می‌کنم.

هاشمی تصریح کرد: حکمی توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده است که ۱۲ محور مهم دارد، میثاق ما با مدیرکل جدید این ۱۲ بند است که ما توقع داریم ایشان این محور‌ها را به درستی و با دقت انجام دهد، یکی از نکات مهمی که در این محور‌ها آمده است، استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در بهتر اداره کردن این مجموعه است که باید مورد توجه عمو زاده قرار گیرد.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: استان قم یک شخصیت استانی ندارد بلکه قم یک شخصیت بین المللی دارد، اداره‌کل ارشاد ما در قم باید اتصال خود را با حوزه‌های علمیه و مراجعه تقلید افزایش دهد و این ارتباطات پر رنگ باشد.

معاون امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مسئله دولت حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی و خط قرمز حفظ رویکرد‌های انقلابی، بومی و دینی است و در تولید اثر و فرهنگی که در حال ترویج در کشور است باید به این نکات توجه شود.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب خاطر نشان کرد: در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب به ناشران کوچک و تازه‌کار میدان دادیم تا در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشند که استقبال خوبی هم از این نمایشگاه شد سعی کردیم رزق خوب و فرهنگی در سفره مردم قرار گیرد که این موضوع با دقت پیگیری شد و در مسئله عفاف و حجاب نیز که یکی از موضوعات مهم قابل پیگیری در کشور است به آثار بسیار زیاد و خوبی رسیدیم.

وی افزود: با توجه به استقبال زیاد مردم ازاین نمایشگاه، ۲۱۱ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش کتاب در نمایشگاه شد که بسیار قابل توجه و خوب است، اتفاقات متفاوتی با کمک گروه‌های مردمی در این نمایشگاه رقم زدیم.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این ظرفیت وجود دارد که به کمک استاد مجاهدی شاعر برجسته و پیشکسوت قمی اقدامات موثری در خصوص دبیرخانه شعر‌های آئینی صورت بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: با همکاری مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم، بحث «کنگره ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم» با جدیت دنبال می‌شود تا در آبان ماه شاهد برگزاری این کنگره با نام مزین شهدا باشیم.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو