سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: راهی غیر از وحدت، همدلی و تعامل برای حل مشکلات کشور نداریم و در نشست تعاملی دولت و مجلس هم این پیام روشن صادر شد که دو قوه برای حل مسائل معیشتی مردم هم قسم شدند.

به گزارش آماج خبر، احمد راستینه در مورد تعامل دولت و مجلس گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم و باز کردن گره های اقتصادی اولویت اول دولت و مجلس است که باید با هم افزایی به سمت حل این مشکلات قدم برداشت.

 

راستینه تصریح کرد: هم افزایی دولت و مجلس در جهت تنظیم و تصویب لایحه بودجه مشهود است و مجلس در لایحه بودجه با اعتمادی که به دولت کرد اختیار تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به دولت سپرد و به دولت اجازه داد در یک برنامه منظم و با پیش بینی افزایش هزینه‌هایی که بر خانواده ها وارد می شود در یک بازه زمانی مشخص نسبت به اصلاح ساختار اقتصادی و جدا شدن اقتصاد از دلار اقدام کند.

 

وی هم افزایی دولت و مجلس را نه یک ضرورت بلکه یک الزام دانست و گفت: راهی غیر از وحدت، همدلی و تعامل برای حل مشکلات کشور نداریم و در نشست تعاملی دولت و مجلس هم این پیام روشن صادر شد که دو قوه برای حل مسائل معیشتی مردم هم قسم شدند با وجود مشکلاتی که تا امروز با آن روبه رو هستیم در یک نگاه هم افزایی قوا با حفظ جایگاه‌های مستقل می‌توانند گره‌ها را باز کند.

 

راستینه خاطر نشان کرد: هم افزایی زمانی افزایش پیدا می‌کند که مجلس و دولت از حاشیه‌ها به جد پرهیز کنند و تعامل فزاینده‌ای میان وزرا و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شکل گیرد و بر روی اولویت‌های کشور از جمله کنترل بازار و تامین مواد مورد نیاز واحدهای تولیدی تاکید کنند.

 

وی افزود: از مسوولیت‌های مهم دولت و مجلس، حفظ منافع کلان کشور، رفع و خنثی سازی تحریم ها و حمایت از شعار سال و توجه به شرکت های دانش بنیان است به طور مسلم تمرکز بر تولید می تواند در عبور از این وضعیت تاثیرگذار باشد.

 

سخنگوی فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان در حوزه انتخابیه مشکلات مردم را از نزدیک لمس می‌کنند انتظارمان این است که دولت بیش از پیش به نگاه نمایندگان در مسائل معیشتی توجه کند.

 

وی اضافه کرد: همکاری میان وزرات خانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی و هماهنگی با سازمان برنامه بودجه و تعامل با کمیسیون های تخصصی مجلس می تواند در برون رفت از وضعیت فعلی اقتصاد موثر باشد.

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی