اداره کل هواشناسی استان خوزستان نسبت به افزایش سرعت باد و گرد و غبار در استان از اواسط روز جمعه تا اواخر وقت این روز، هشدار سطح زرد اعلام کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، در این اطلاعیه آمده است: وزش باد متوسط تا شدید همراه با تند باد لحظه‌ای و احتمال برخاستن گرد و غبار در مناطق غربی، جنوب غربی و بخش‌هایی از مرکز خوزستان در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار از مخاطرات این هشدار هواشناسی استان خوزستان است.
اداره کل هواشناسی استان خوزستان همچنین به مردم به ویژه بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه کرد از تردد غیرضروری خودداری کنند و مسئولان مربوطه نیز تمهید لازم را در این رابطه به‌کار گیرند.

میزان غلظت گرد و غبار PM10 بر حسب میکروگرم بر متر مکعب هوای شهرستان اهواز براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، روز پنجشنبه در شرایط خطرناک قرار گرفت.

‌‌میزان غلظت گرد و غبار PM10 بر حسب میکروگرم بر متر مکعب درساعت ۱۲ روز پنجشنبه برای اهواز ۷۴۰، حمیدیه ۶۷۶، دزفول ۵۰۱، سوسنگرد ۵۰۸، شوش و کرخه ۴۸۰، شوشتر ۴۹۰، گتوند ۵۳۲، هندیجان ۶۰۶، اندیمشک ۳۱۷ در شرایط خطرناک، رامهرمز ۲۰۸ بسیار ناسالم، و ایذه با ۶۳ و بهبهان با ۱۳۴ ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده