سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون، هیچ تکلیف و اجباری برای انجام واکسیناسیون دانش آموزان به عنوان پیش شرط ثبت نام در مدارس وجود ندارد.

به گزارش آماج خبر،«صادق ستاری‌فرد» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره اجبار واکسیناسیون کرونا برای ثبت نام در مدارس توضیح داد: ما چنین پیش شرطی تعیین نکرده‌ایم و ستاد ملی کرونا نیز فعلا مصوبه‌ای برای اجباری کردن واکسیناسیون دانش آموزان برای حضور در مدرسه به ما ارائه نداده است. تاکنون، هیچ تکلیف و اجباری برای انجام واکسیناسیون کرونا به عنوان پیش شرط ثبت نام در مدارس برای دانش آموزان وجود ندارد. ما چنین پیش شرطی تعیین نکرده‌ایم و ستاد ملی کرونا نیز فعلا مصوبه‌ای برای اجبار واکسیناسیون دانش آموزان برای حضور در مدرسه به ما ارائه نداده است.

ستاری‌فرد یادآور شد: تقاضای ما از مدارس این است که با توجه به نبود چنین پیش شرطی، ثبت نام دانش آموزان کما فی سابق بر اساس ضوابط قبلی و ابلاغی انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پیش از بازگشایی مدارس ممکن است جلسه‌ای برای بررسی لزوم واکسیناسیون دانش آموزان برگزار شود یا خیر، توضیح داد: درباره این موضوع قبلا مباحثی مطرح شد، اما تاکنون تصمیمی درباره اینکه زدن واکسن اجباری شود، گرفته نشده است. البته توصیه ما بر این است که واکسیناسیون بخصوص برای فرهنگیان و دانش آموزان متوسطه دوم انجام شود که این مسئله مبتنی بر مصوبه ستاد ملی کروناست، اما در مورد ثبت نام دانش آموزان در مدارس، پیش شرط واکسیناسیون کرونا تعریف نشده و دانش آموزان منعی برای ثبت نام ندارند.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: اجبار به واکسیناسیون و پیش شرط بودن آن برای ثبت نام در حال حاضر فعلا برای هیچ پایه تحصیلی مطرح نیست و مشابه سنوات گذشته باید ثبت نام‌ها انجام شود و اگر تغییری در شرایط به وجود بیاید قطعا به صورت رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

وی در مورد آمار تعداد معلمان و دانش آموزان واکسینه شده در برابر بیماری کرونا تا به امروز توضیح داد: حدود ۹۰ در صد فرهنگیان دوز دوم و بیش از نیمی از این عزیزان دوز سوم و حدود ۸۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی