سید علی سجادیان،از برنامه‌ها و اهداف خود در این رشته ورزشی سخن گفت.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا، سیدعلی سجادیان پینگ پنگ باز ۱۷ ساله استان قم، این ورزش را از ۱۰ سالگی زیر نظر حمید قائمی آغازه کرده است. وی که در پایه دوازدهم رشته انسانی تحصیل می‌کند علاوه بر ورزش در زبان انگلیسی، نوازندگی موسیقی، برنامه نویسی کامپیوتر و… نیز مهارت بالایی دارد. این جوان بااستعداد تاکنون، حدود ۷۰ مقام و عنوان در سطح استان و کشور کسب کرده و در اولین حضورش در مسابقات بین المللی رتبه پنجم رقابت‌ها را از آن خود کرده است.

وی که در حال حاضر عضو تیم ملی جوانان کشور است در رنکینگ جهانی جوانان جایگاه ۱۹۳ را به خود اختصاص داده، در رنکینگ کشوری نیز در جایگاه سوم نوجوانان، پنجم جوانان و سی و دوم بزرگسالان قرار دارد و پدرش را عامل تمام موفقیت‌های خود می‌داند.

سجادیان در مرداد ماه گذشته، ابتدا در اولین دوره مسابقات جایزه بزرگ جوانان ایران که با حضور ۹۲ شرکت کننده از ۱۸ استان برگزار شد، در جایگاه سوم ایستاد، سپس دو هفته بعد در مسابقه جایزه بزرگ کشور در رده سنی آزاد، که با حضور ۸۰ شرکت کننده از ۱۰ استان برگزار شد، به مقام قهرمانی رسید.

وی درخصوص مسابقات پیش رو اظهار کرد: اواخر شهریور ماه مسابقات جهانی جوانان و نوجوانان به میزبانی تفلیس گرجستان را در پیش دارم و برای ارتقای رنکینگ سخت در حال تمرین هستم.

وی افزود: در قم ۲ خانه پینگ پنگ ۷تیر و تختی مشغول به کار هستند، یک مجموعه حرفه‌ای در دانشگاه قم نیز در حال ساخت است که از این نظر در مقایسه با سایر استان‌ها در شرایط خوب و قابل قبولی قرار داریم ولی به دلیل نبود حریف تمرینی خوب، اکثر اوقات برای تمرین به تهران می‌روم.

سجادیان با بیان اینکه تاکنون یکبار با تیم نوجوانان و یک بار با تیم بزرگسالان قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال عموئیان رییس هیات توانسته منابع مالی خوبی برای اعزام تیم به لیگ جذب کند و من به همراه محمدحسن حبیبی در تیم قم بازی خواهم کرد، در صورتی که یک بازیکن خوب غیربومی به تیم اضافه شود در لیگ برتر حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

سجادیان با اشاره به پرهزینه بودن این رشته در سطح حرفه‌ای تصریح کرد: هزینه خرید راکت خوب، کفش و لباس مناسب، خرید توپ جدید برای هر تمرین، تعویض ماهانه رویه لاستیکی راکت، هزینه بدنسازی و تمرین، تغذیه و… در ماه مبلغ زیادی می‌شود و برخلاف تصورات این رشته بسیار پرخرج بوده و هرکسی نمی‌تواند به طوردائم این هزینه‌ها را بپردازد.

وی ادامه داد: در استان قم استعدادهای زیادی وجود دارد، بازیکنانی بوده‌اند که در سطح کشوری کسب مقام کردند ولی در ادامه به دلیل مسائل مالی توان ادامه دادن نداشته‌اند. البته عموئیان، رئیس هیات همیشه در حد توان حامی و پیگیر ورزشکاران استان بوده و در مسابقات مختلف مدافع حقوق ماست. ولی اگر مسئولین مربوطه بتوانند حامی مالی برای این ورزش جذب کنند قطعا می‌توان استعدادهای بیشتری را شناسایی کرده و پرورش داد.

وی الگوی ورزشی خود در کشور را امیرحسین هدایی دانست و افزود: امیرحسین نفر اول پینگ پنگ کشور از دوستان من است و همیشه در ورزش به من مشاوره‌های خوبی داده، او روزی ۸ الی ۱۰ ساعت تمرین می‌کند، در لیگ های خوب جهان بازی کرده و از نظر فنی در سطح خیلی بالایی قرار دارد.

سجادیان افزود: هدف من برای آینده رسیدن به جایگاه اول کشور با تلاش و ممارست و ارتقای رنکینگ جهانی و همچنین حضور در لیگ‌های سطح بالا و شرکت در مسابقات مختلف جهانی است. در زندگی هیچ چیز را دور از دسترس نمی‌دانم و معتقدم وقتی قبل از من عده‌ای توانسته‌اند به موفقیت برسند، حتما من هم می‌توانم.

وی مهمترین عامل موفقیت خود را حمایت خانواده عنوان کرد و افزود: پدر، پدربزرگ و مادربزرگم در تمام مراحل زندگی ورزشی و غیر ورزشی همواره حامی و مشوق من بوده‌اند، همچنین حمید قائمی مربی پینگ پنگ و حسن ستوده مربی بدنسازی من برای موفقیت من در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند. محمدقاسم عموئیان رییس هیات نیز همواره پشتیبان من در ورزش بوده است.

سجادیان ادامه داد: برای حضور در مسابقات و اردوهای تیم ملی اغلب از شرکت در کلاس‌های درس محروم می‌شدم ولی با همکاری معلمین و مدیران مدرسه هدایت و برگزاری کلاس‌های فوق درسی عقب افتادگی‌ها را جبران می‌کردم و همواره جزء شاگردان ممتاز رشته خود بوده‌ام.

سیدمهدی سجادیان پدر سیدعلی سجادیان نیز اظهار کرد: علی پسر با استعداد و با اراده‌ای است و هدف‌های بزرگی در زندگی دارد. او برای موفقیت بیشتر و صعود در رنکینگ جهانی نیاز به شرکت در مسابقات متعدد جهانی دارد و باید با هزینه شخصی در این رقابت‌ها حاضر شود. متاسفانه هزینه مسابقات بسیار بالاست، برای مثال مسابقات گرجستان که در اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود به بیش از ۴۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد. ولی هرشخصی تنها تا یک حدی توان پرداخت را دارد و از یک جایی به بعد یا به کنار گذاشتن ورزش فکر می‌کند و یا به مهاجرت.

وی افزود: مگر چند ورزشکار مثل علی در استان وجود دارد؟ ما توقع داریم که مسئولین استانی و دستگاه‌ها و اداراتی مثل اداره کل ورزش و جوانان، استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و… که دارای ردیف و بودجه ورزشی هستند از این جوانان حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد موفقی چون علی می‌توانند الگوی بسیار خوبی برای دیگر جوانان استان باشند و اتفاقا رها کردن و عدم حمایت از آنها باز خورد بسیار بدی در اجتماع خواهد داشت، چرا که این تصور می‌رود که ورزش مسیر بیهوده و بی‌نتیجه ای است، حتی ممکن است باعث دور شدن جوانان از این مسیر که عامل سلامت روح و جسم آنان است شود.

  • نویسنده : زهره آقاجانی