مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد منابع آب شرب استان بوشهر از خارج استان تامین می‌شود بیان کرد: خط آبرسانی کوثر یکی از منابع آب استان بوشهر است که با ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال به شبکه آبرسانی استان بوشهر متصل می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

در همایش بانوی آب در شهرستان تنگستان اظهار داشت: برغم اینکه بیش از ۷۰ درصد سطح کره زمین آب فراگرفته ولی بالغ بر ۹۷ درصد از آب‌ها که مربوط به اقیانوس‌ها و دریاهاست به علت شوری به صورت مستقیم غیر قابل شرب هستند و فقط حدود سه درصد آب‌های موجود در روی کره زمین شیرین و قابل شرب و استفاده جهت مصارف کشاورزی می‌باشد.

 

وی افزود: کشور ایران جزء کشور‌های گرم و خشک دنیا و میزان بارش در ایران کمتر از یک سوم میانگین دنیا هست ولی سرانه مصرف آب در کشور بیش از میانگین حتی کشورها پر آب دنیا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: چاره‌ای نداریم که بر اساس داشت‌هایمان و شرایط آبی کشور مصارف‌مان مدیریت و خودمان را بر اساس میزان بارش‌ها و منابع آبی سازگار نماییم.

حمزه‌پور با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد منابع آب شرب استان بوشهر از خارج استان تامین می‌شود بیان کرد: خط آبرسانی کوثر یکی از منابع آب استان بوشهر است که با ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال به شبکه آبرسانی استان بوشهر متصل می‌شود.

وی یکی دیگر از منابع آب شرب استان را شیرین‌سازی آب دریا دانست و افزود: هزینه هر مترمکعب آب‌شیرین‌کن ۲۲ هزار تومان است که به‌صورت متوسط به قیمت ۶۰۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به نقش مدیریت مصرف در صرفه‌جویی پرداخت و افزود: با توجه به اینکه اکثر مصارف خانگی آب توسط بانوان انجام می‌شود نقش مدیریت مصرف آنان بسیار مهم است‌.

حمزه‌پور با بیان اینکه ایرانیان همواره در طول تاریخ به دنبال استفاده بهنیه از آب بوده‌اند، افزود: در احادیث، روایات و فرهنگ نیاکان ما نیز همواره بر مقوله صرفه جویی و مصرف بهنیه این کالای با ارزش تاکید شده است.

 

  • نویسنده : نوید رضا پارسایی