بازسازی و بهسازی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا یکی از طرح های اساسی این شرکت است که در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش آماج خبر، مدیر مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت :پیش‌بینی می‌شود عملیات نصب واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا در آبان‌ماه امسال به‌ صورت کامل به پایان برسد و به مرحله پیش‌راه‌اندازی وارد شود.

 

محمد رحیمی‌پور همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت در سال‌های اخیر گفت: در آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ سهم «بوعلی» با ارزش ۴۱۴۰ تومان در بازار سرمایه عرضه و اکنون تا پیش از بسته شدن نماد که در پی افزایش سرمایه شرکت انجام شد، ارزش سهم به حدود ۹۵۰۰ تومان رسیده است.

 

وی با اشاره به افزایش خیره‌کننده سود «بوعلی» در چهار سال گذشته تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷، سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ۲۲۰ میلیارد تومان بود که با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، مقدار سود در سال بعد، یعنی سال ۱۳۹۸ حدود چهار برابر افزایش یافت و در سال ۱۳۹۹ به ۲۱۰۰ میلیارد تومان رسید و با استمرار افزایش تولید و همسو با سند چشم‌انداز چهار ساله شرکت، این سود در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۳۶۵۰ میلیارد تومان رسید و در پایان سال مالی امسال با افزایش تولید و فروش، سود خوبی میان سهامداران تقسیم خواهد شد.

 

مدیر مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، از تحقق ۸۰ درصدی پیش بینی سود ۱۴۰۱ تنها در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در ۶ ماه سال ۱۴۰۱ سود خوبی کسب شده و برآورد‌ها حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد پیش‌بینی سود ۱۴۰۱ پس از حسابرسی در ۶ ماه نخست امسال کسب شود.

 

رحیمی‌پور در ادامه ضمن تشریح عملکرد ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، مقدار فروش مجتمع را بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: مقدار فروش مجتمع در این بازه زمانی بیش از ۱۴۰ درصد فروش در ۶ ماه سال ۱۴۰۰ بوده و در این مدت تولید شرکت نیز به ۱۱۶ درصد ظرفیت اسمی رسیده که رکوردی تازه در دوران فعالیت مجتمع به شمار می‌آید.

 

وی با ابراز امیدواری از تمدید معافیت مالیاتی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه‌ویژه پتروشیمی ماهشهر، اظهار کرد: فعلاً معافیت‌های مالیاتی پابرجاست و ما به‌دنبال معافیت مالیاتی ۲۰ سال هستیم که اگر موافقت شود به‌مدت ۱۰ سال دیگر از مالیات معاف خواهیم بود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده