در شرایطی که شناسایی ویروس جهش یافته "اُمیکرون" در کشورهای همسایه غربی و جنوب ایران رسماً تایید شده است، کارشناسان تاکید می‌کنند واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی مانده برای دریافت واکسن استفاده کنند.

در شرایطی که شناسایی ویروس جهش یافته “اُمیکرون” در کشورهای همسایه غربی و جنوب ایران
رسماً تایید شده است، کارشناسان تاکید می‌کنند واکسن‌نزده‌ها از فرصت باقی مانده برای دریافت واکسن استفاده کنند.

روز گذشته رسماً شناسایی فرد مبتلا به ویروس جهش یافته “اُمیکرون” در کشور امارات متحده عربی تایید شد؛ خبری که می‌تواند زنگ هشدار کاملا واضحی را برای نظام بهداشت و درمان کشور به صدا در آورد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی اولین مورد ابتلا به گونه جهش یافته کرونا معروف به «امیکرون» در امارات، اظهار داشت: رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و انجام و تکمیل واکسیناسیون کماکان بهترین سپر مقابله با این گونه نوپدید است.
محمد هاشمی با بیان اینکه اولین مورد ابتلا به گونه جهش یافته کرونا معروف به «امیکرون» در امارات نیز گزارش شد، گفت: مشخصات سوش جدید کرونا هنوز درحال بررسی است وبر اساس مستندات فعلی تمامی توصیه های قبلی ارائه شده از وزارت بهداشت موکدا توصیه می شود.

وی ادامه داد: تاثیر واکسن و رعایت پروتکلهای اعلام شده قبلی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری نه تنها از ارزش آنها در پیشگیری کاسته نشده، به همان قوت قبلی موثر هستند.

هاشمی تصریح کرد: استفاده از داروهای پیشنهاد شده توسط افراد غیر متخصص، و بهره گیری از روش های نامتعارف و …باید پرهیز جدی شود.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تنها مرجع اصلی و علمی و اطلاع رسانی همچنان فقط وزارت بهداشت است، مطرح کرد: به مردم عزیز پیشنهاد می شود ضمن حفظ خونسردی و صبوری به شایعات توجهی نداشته باشند و اطمینان داشته باشند دولت محترم و وزارت بهداشت در کنار افزایش اقدامات احتیاطی سختگیری های مرزی را تشدید خواهد کرد.|

  • نویسنده : آتوسا هشترود
  • منبع خبر : تسنیم