مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از وجود حدود ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و ۷۵۰ هزار دانش آموز تارک تحصیل در کشور خبر داد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ محمدحسین حسینی در سلسله نشست‌های فقر چندبعدی و سیاست‌های فقرزدایی با عنوان «فقر آموزشی در ایران» که با همکاری دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه و مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه خوشحالم نهادهای بیرونی به موضوعات آموزش و پرورش ورود می کنند گفت: ما هیچ راه همواری برای توسعه کشور جز آموزش و پرورش نداریم.

 

وی افزود: پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان همانند ظرفی است که اگر پر شود می‌توان انتظار داشت توسعه و پیشرفت در دیگر بخش‌ها رقم بخورد. اگر تمایل داشته باشیم که کشور همواره پویا و مترقی باشد راهش این است که همه بچه‌های ما در مدرسه باشند و همه آنها بیاموزند، وضعیتی شکل می گیرد که دانش آموزان ما مسئولیت پذیری، نوع دوستی و وطن دوستی ایرانی خواهند ساخت که آرزوی همه ماست.

 

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اما اگر به هردلیلی بچه‌های ما مدرسه نیامدند و یا با افت تحصیلی به مقاطع بالاتر رفتند و در مقابل دانش آموزانی با هزینه‌های هنگفت به بالاترین کیفیت یادگیری دست یافتند، یک شکاف بسیار فاجعه بار ایجاد می‌شود که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت. همین شکاف و اختلاف است که می‌تواند سرچشمه بزه و فساد و غیره شود.

 

حسینی با بیان اینکه ما گاهی با اقداماتی که انجام می‌دهیم یک مسئله پیچیده را بغرنج‌تر و پیچیده تر می‌کنیم گفت: اینکه بچه‌ها بیرون از مدرسه باشند و یا یادگیری خوبی نداشته باشند سرچشمه ناملایمات است. لازم است یک گفتمان انتقادی شکل بگیرد مبنی بر آنکه حال آموزش و پرورش خوب نیست؛ ۷۵۰ هزار تارک تحصیل و ۱۸۵ هزار بازمانده از تحصیل داریم. در زمینه دسترسی آموزشی، فضا و تجهیزات و حضور دانش آموز در مدرسه بسیار مهم است. همچنین لازم است در زمینه کیفیت آموزش مطالبه‌گری شود.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که حال آموزش و پرورش خوب شود. برگزاری چنین جلساتی به ما امید می دهد.

 

  • نویسنده : آیناز آقایی