به گزارش آماج خبر به نقل از آتیه آنلاین،بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «ششم فروردین» با افزایش بیش از ۲۰ هزار واحدی روبرو شد.

در دومین روز معاملاتی بورس در سالجاری جاری، شاخص کل بورس توانست بعد از ۳۲ دو ماه دوباره وارد کانال دو میلیون واحد شود. بر این اساس نماگر اصلی بازار سهام امروز با ۲۰ هزار و ۴۹۲ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۸ هزار واحد صعود کرد.

این درحالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهشی ۴۷ واحدی در رقم ۵۹۲ هزار و ۵۰۶ واحد ایستاد. در این بازار ۸۹۸ هزار معامله به ارزش ۹۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال انجام شد. در معاملات امروز نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های نفتی و خودرویی بود درحالی که بیشترین خروج پول این گروه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گروه بانکی صورت گرفت.

از سویی امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷.۷ هزار میلیارد تومان رسید که تغییری نسبت به دیروز نداشت، حقیقی‌ها نیز تراز مثبت ۳۸ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند، بر این اساس ۱۹۴ میلیارد تومان نیز ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت به ثبت رسید.

امروز روز عجیبی بود و مشکلات هسته معاملات و اتفاقات مربوط به آن، فعالین بازار سهام را سردرگم کرده بود اما با این حال و با صف فروش شدن نمادهای خودرویی، تابلوهای دیگر نمادها زیاد خراب نشدند، بر این اساس با این قیمت دلار و ارزش معاملات به نظر با کمی درجا زدن و کسب قوا در این نقاط یا مختصری پایینتر، باید آماده شکستن سقف تاریخی شاخص کل بورس باشیم، حال باید دید در روزهای پیش رو چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

  • نویسنده : محمد جواد فرمان پور
  • منبع خبر : آتیه آنلاین