به گزارش آماج خبر، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، از ورود سامانه بارشی جدید به این استان خبر داد و گفت: این سامانه بارشی سراسر استان را در بر خواهد گرفت.

مهران چراغ‌پور تاکید کرد: فعالیت این سامانه بارشی از عصر جمعه در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه هفته آینده ادامه دارد.
وی افزود: بارش برف و باران، احتمال آذرخش، وزش باد به‌نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها، سقوط بهمن، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی از مهم‌ترین مخاطره‌های فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.
چراغ‌پور تصریح کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد به‌ویژه در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، کولاک برف، سقوط بهمن، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی از اثرات این مخاطره‌ها است.
وی یادآور شد: در این مدت (از عصر جمعه تا روز پنجشنبه هفته آینده) پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی برای عبور از جاده‌های کوهستانی، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از توقف، اسکان و پارک خودروها در زیر درختان و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای برف‌روبی معابر، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد توجه جدی قرار گیرد.

  • نویسنده : سیدسینا بنی هاشمی