وزیر کشور به دنبال تماس تلفنی با مهران فاطمی استاندار یزد در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی مونسون در استان و جاری شدن رواناب و سیل در اکثر مناطق و همچنین شرایط ویژه یزد به دلیل وجود بافت تاریخی به این شهر سفر کرد .به گفته‌ی وزیر کشور تجهیزاتی از سوی وزارت نیرو و استان‌ها برای کنترل سیل در راه استان یزد است.

به گزارش آماج خبر از یزد، احمد وحیدی درارتباط زنده ای گفت: بارندگی اخیر در یزد قابل پیش بینی نبود زیرا که بارندگی معمول در یزد۴۵ میلی متر است اما اکنون ٧۵میلی متر بارید که ازمیانگین بارندگی سال بالاتر بود.

 

وی بااشاره به اقدامات خوب کنترل سیل دراستان افزود: یزد به کمک‌های بیشتری نیاز دارد و براین مبنا به یزد آمده‌ام تا کمک رسانی صورت گیرد. آبگرفتی‌های بسیاری در سطح شهر وجود دارد که امکانات بسیار خوبی درراه است.

 

وزیر کشور درادامه گفت: وزارت نیرو به صورت مکرر پیگیر اوضاع است و تجهیزات از این وزارتخانه و سایر استان‌ها در راه است تا به محض رسیدن به استان یزد، آب به سرعت بیشتری جمع آوری شود

 

وی اظهار داشت: به منظور بررسی سیل بندها هم اکنون در سیل بند چهارم هستیم که مشکل خاصی ندارد، اما میخواهیم خیال ما نسبت به سیل بند ها در پرتو بارندگی‌های احتمالی راحت باشد و به شما حداکثر اطمینان خاطر را بدهیم.

 

وحیدی از تقویت سیل بندها خبر داد و تصریح کرد: به جز یک شهروند که در بافت قدیمی قرار داشت و منزل از استحکام بالایی برخوردار نبود تخریب شد و جان خود را از دست داد، و تاکنون تلفات دیگری نداشتیم و سیل در مکان‌های مختلف و شهرهای دیگر استان به خوبی مدیریت شده است.

 

وی پس از بازدید از مکان های تخریب شده درعصر امروز افزود: ما از تعدادی از خانه هایی که در اثر بارش باران تخریب شده است بازدید کردیم اکثر این خانه ها مربوط به بافت های قدیمی هستند که فرسوده اند، پایداری لازم را ندارند و فرو میریزند و مردم را دچار مشکل میکنند. اینگونه از مکان ها در برابر زلزله نمیتوانند مقاومت کنند. بازدید های لازم را انجام دادیم و رسیدگی هایی در این مورد انجام میگیرد و تصمیم جدی برای بازسازی انها میگیریم.

 

فاطمی در ادامه سخنان وزیر کشور در مورد خسارت های وارد شده افزود: قطعا با دستوری که وزیر محترم کشور دادند پیگیری هایی خواهد شد ،تمام این ها ارزیابی خواهد شد، میزان خسارت تعیین میشود و به میزان خسارتی که وارد شده ، خسارت ها پرداخت خواهد شد.

 

وحیدی تاکید کرد که مردم از حضور در مناطق سیل گیر به شدت خودداری کنند تا دستگاه‌ها بتوانند مدیریت کافی و لازم را داشته باشند.

 

ویدر آخر افزود: کنترل ورود اب به داخل شهر یزد، جلوگیری از خروج آب از دیگر مسیرهای سیل بند تخلیه‌ی هر چه سریع تر آب از داخل شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

  • نویسنده : مبینا اکبری