سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: وضعیت دو محیط بان هم استانی که مورد اصابت گلوله شکارچیان غیر مجاز قرار گرفته بودند رو به بهبودی است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، حسن ملکی زاده ظهر امروز مطرح کرد: محمد رضا زارعی به دلیل شدت جراحات، به اتاق عمل مرکز درمانی کنگان منتقل می‌شود و توسط دکتر تقی پور متخصص جراح عمومی تا حدود ساعت ۱۱ صبح مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر اظهار داشت: طی این عمل جراحی سنگین و طولانی یک تیر ساچمه‌ای از گردن، یک تیر از سینه و چند تیر نیز از شکم ایشان خارج شده که پس از عمل جراحی، وی را بخش به آی سی یو منتقل می‌کنند.

ملکی زاده اضافه کرد: خوشبختانه این محیط بان هم‌اکنون نیمه هوشیاری است و از طریق ماسک، اکسیژن دریافت می‌کند و به عبارتی وضعیتش پایدار است.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر افزود: نفر دوم اصغر اسماعیلی ۲۵ ساله که از ناحیه مچ دست چپ مورد اصابت تیر قرار گرفته بود، مورد مشاوره دکتر سارجلو متخصص جراح ارتوپد بیمارستان کنگان قرار می‌گیرد.

حسن ملکی زاده با اشاره به اینکه حال این بیمار رضایت بخش است گفت: خوشبختانه دست وی حس و حرکت دارد و بنا به تشخیص جراح ارتوپد برایش سونوگرافی داپلر (عروق) تجویز شده است و بر اساس نتیجه این سونو برای ادامه درمان و مداوا در این مرکز درمانی یا اعزام به مراکز دیگر، تصمیم گیری خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن توصیه ویژه به رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان برای کارهای درمانی لازم افزود: تا آخرین مراحل درمانی این دو محیط بان به صورت ویژه پیگیری‌ها و کارهای درمانی بر روی آنها صورت خواهد گرفت.

وی از پیگیری‌های ویژه رئیس و کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به ویژه دکتر تقی پور متخصص جراح عمومی و دکتر سارجلو متخصص جراح ارتوپد دو متخصص مجرب این مرکز درمانی برای نجات این دو محیط بان تشکر و قدردانی کرد.

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر