ستاد مرکزی اربعین ۱۷ کمیته دارد که کمیته زیرساخت آن از مهمترین کمیته‌ها بوده و رئیس این کمیته به صورت منظم به استان‌های هدف سفر و وضعیت آنان در ایجاد زیرساخت‌های مسیر تردد زائران اربعین را بررسی و ارزیابی و در ستاد مرکزی مطرح و پیگیری می‌کند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبر گزاری مهر، محمدتقی باقری در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور معاونان امنیتی و انتظامی و عمرانی وزیر کشور و مسئولان ارشد استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین ۱۷ کمیته دارد که کمیته زیرساخت آن از مهمترین کمیته‌ها بوده و رئیس این کمیته به صورت منظم به استان‌های هدف سفر و وضعیت آنان در ایجاد زیرساخت‌های مسیر تردد زائران اربعین را بررسی و ارزیابی و در ستاد مرکزی مطرح و پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به تاکید وزیر کشور بر ضرورت فعال شدن استان‌های معین کرمانشاه در تکمیل زیرساخت‌های مسیر اربعین، افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی استانداری‌های معین عملکرد آنان در موضوع اربعین حسینی است و اگر استانی در این زمینه کم کاری کند گزارش آن به استحضار وزیر کشور خواهد رسید.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه یک تفاهم نامه با حضور همه دستگاه‌های مربوطه برای اربعین حسینی آماده شده و از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است، تصریح کرد: بزودی مقامات عراقی هم برای انعقاد تفاهم نامه در راستای برگزاری بهتر و باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی به ایران سفر می‌کنند.

باقری با ابراز امیدواری برای حضور حداکثری زائران و برپایی یک حماسه عظیم مردمی، عنوان کرد: طبق توافق با طرف عراقی زائران اربعین دست کم باید ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند یا آزمایش پی سی آر انجام دهند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین تاکید کرد: گذرنامه زائران در زمان ورود به عراق دست کم باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد و لازم است این موضوع از هم اکنون مورد توجه قرار گیرد.

  • نویسنده : محمد طاها شریفی