به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: وظیفه بنیادی و سخت حفاظت، حمایت و تبیین دقیق هویت زن مسلمان، بر دوش حوزه علمیه خواهران قرار گرفته است.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران همدان افزود: رهبر معظم انقلاب تعبیر “پدیده مبارک” را نسبت به حوزه علمیه خواهران بیان کردند.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه و مدارس علمیه خواهران با مشکلاتی در سطح استان روبرو است خاطرنشان کرد: مشکلاتی در حوزه زیر ساختی وجود دارد که برای رفع آن، نیازمند تلاش و همراهی مدیران هستیم.

 

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه وحدت بین حوزه علمیه خواهران و برادران ضروری است، گفت: مدیر حوزه علمیه خواهران استان می‌تواند از تجربیات آیت الله موسوی اصفهانی به نحو احسن در پیشبرد فعالیت‌ها بهره ببرد.

 

وی با تأکید بر اینکه نیازمند وحدت حداکثری در عرصه‌های مختلف هستیم اظهار داشت: ممکن است گاهی اختلاف سلیقه وجود دارد اما هدف‌ها باید یکی و الهی باشد.

 

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه هدف، خدمت و اعتلای کلمه‌الله است، ادامه داد: هر کس در سمتی که حضور دارد، برای پیشبرد اهداف باید تلاش کند.

 

در این آیین از خدمات ام کلثوم امیدی قدردانی و معصومه ناطقی به عنوان مدیر حوزه علمیه همدان معرفی شد.

 

استان همدان دارای ۱۱ مدرسه علمیه فعال برای خواهران است که هزار و ۷۰۲ طلبه در سال تحصیلی جاری در مدارس حوزه های علمیه استان همدان مشغول به تحصیل و هزار و ۹۰۹ نفر نیز دانش آموخته هستند.

  • نویسنده : سوگند نساء
  • منبع خبر : ایرنا