مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا اولین مورد ثبت ابتلا به آبله میمون در این کشور را که پس از سفر به کانادا به این بیماری مبتلا شده است، اعلام کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا ، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا اولین مورد ثبت ابتلا به آبله میمون در این کشور را که پس از سفر به کانادا به این بیماری مبتلا شده است، اعلام کرد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا و اداره بهداشت عمومی ماساچوست تایید کردند که مردی از ماساچوست پس از سفر به کانادا به بیماری آبله میمون مبتلا شده و این اولین مورد ثبت شده این بیماری در آمریکا است.

در حالی که مقامات دولتی و محلی در حال شناسایی کسانی هستند که با این فرد در تماس بوده اند، آنها اصرار دارند که این فرد هیچ خطری برای مردم ندارد و او در بیمارستان بستری است و در وضعیت خوبی قرار دارد.

این اولین مورد از ابتلا به این بیماری در سال جاری در آمریکا است و پس از هشدار مقامات اسپانیایی در مورد شیوع احتمالی ویروس در بین ۲۳ نفر در مادرید اتفاق می افتد.

آبله میمون که بیشتر در غرب و مرکز آفریقا رخ می دهد، یک عفونت ویروسی نادر شبیه آبله انسان ولی خفیف‌تر است و اولین بار در دهه ۱۹۷۰ میلادی در جمهوری دموکراتیک کنگو ثبت شد. تعداد موارد در غرب آفریقا در یک دهه گذشته افزایش یافته است.

بیماری آبله در سال ۱۹۸۰ پس از واکسیناسیون گسترده ریشه‌کن شد. واکسن آبله از فرد واکسینه شده در برابر آبله میمون نیز محافظت می‌کند. کاهش واکسیناسیون آبله باعث گسترش انتقال در مناطقی می‌شود که آبله میمون در آنجا تبدیل به یک بیماری بومی شده است.

علائم آبله میمون شامل تب، سردرد و التهاب‌های پوستی است که از صورت شروع شده و به بقیه بدن گسترش پیدا می‌کند.

  • نویسنده : ماهک شریفی