سرهنگ صادق مزارعی گفت: در سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۲۸ نفر در تصادفات جاده‌ای در استان بوشهر جان خود را از دست دادند.

به‌گزارش آماج خبر به نقل از صدا و سیما؛ رئیس پلیس راه استان بوشهر: طرح آمدوشد سفر‌های نوروزی هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به‌مدت ۱۹ روز در استان بوشهر نیز اجرا شد که با توجه به شلوغی بالای جاده‌های استان، تصادفات فوتی و جرحی در این مدت نسبت به پارسال افزایش داشت.

 

سرهنگ صادق مزارعی افزود: در این ۱۹ روز ۱۷ تصادف فوتی در راه‌های استان رخ داد که ۲۸ هم‌میهن در این تصادفات جان خود را از دست دادند. این آمار بیانگر این است که نسبت به طرح نوروزی پارسال، شمار تصادفات فوتی یک فقره و ۶ درصد کمتر، اما ۵ نفر یعنی ۲۱ درصد فوتی بیشتر شده است.

 

وی اضافه کرد: در این مدت تصادفات جرحی نیز ۱۲ درصد نسبت به طرح پارسال افزایش داشته است.

 

سرهنگ مزارعی ادامه داد: سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ در جاده‌های دوطرفه مانند بوشهر شیف گناوه نیز از مهمترین دلایل تصادفات در راه‌های استان بوشهر در طرح نوروزی امسال بود.

 

رئیس پلیس راه استان همچنین گفت: شدت تصادف‌ها در استان هم زیاد گزارش شده که به‌دلیل سرعت غیرمجاز است.

 

او درباره تلاش‌ها برای کاهش نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان بوشهر هم گفت: از نیمه دوم سال گذشته در کمیسیون ایمنی راه‌های استان و شورای ترافیک استان تصمیمات خوبی درباره اصلاح هندسی نقاط پرحادثه گرفته شده و تلاش بیشتر در ایمنی جاده‌ها در کاهش تصادفات و فوتی‌ها نقش به‌سزایی دارد.

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست