رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: اگر دستگاهی نتواسته باشد شرایط صدور مجوز را فراهم کند، به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای امیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در گفتگو زنده بخش خبری در خصوص صدور ملی مجوز‌ها صحبت کرد.

 

سیاح: به غیر از ۱-۲ دستگاه دولتی سایر دستگاه‌های دولتی به سامانه صدور مجوزها متصل شدند. وزارت علوم، وزارت بهداشت و بانک مرکزی نیز تمام تلاش خود را برای اتصال آن دو دستگاه باقی مانده به سامانه ملی مجوز‌ها انجام می‌دهند. البته هم اکنون تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی بسیار عقب هستند، اما حرف مردم اولویت دارد نه دستگاه مربوطه که آیا مردم می توانند مجوز اخذ کنند یا خیر؟

 

هم اکنون مردم می‌توانند با مراجعه به سایت mojavez.ir درخواست مجوز کسب و کار مربوط خود را بدهند و اگر نتوانستند مجوز را به صورت الکترونیکی دریافت کنند یا شرایط صدور مجوز حضوری بود و یا با مشکلات دیگر مواجه بودند به ما اعلام کنند.

 

هدف مجازات دستگاه‌ها نیست و ما تا ۶ فروردین تلاش کردیم مردم بتوانند مجوز خود را به صورت الکترونیکی بگیرند. اگر مردم نتواستند مجوز را اخذ کنند و دستگاهی نتواسته باشد شرایط صدور مجوز را فراهم کند، به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 

از اواخر اسفند استعلام الکترونیکی مجوز‌ها را به دستگاه‌ها مطرح کردیم تا مردم سرگردان نشوند، ولی دستگاه‌ها در این راستا عقب هستند.

 

شرایط و زمان هر مجوز در همان بخش نوشته شده اگر شرایط خاصی ذکر شده بود ذیل هر مجوز در درگاه ملی مجوزها، دکمه مغایری وجود دارد که مراجعان می‌توانند به آن بخش برای شکایت مراجعه کنند و اگر موردی باشد به دستگاه نظارتی ارسال می‌شود.

  • نویسنده : فاطمه سعادتمند