چهاردهمین دوره مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان بنادر کشور با حضور تیم‌های 11 بندر کشور در بوشهر با معرفی 3 بندر برتر پایان یافت و بنادر امام خمینی، خرمشهر و امیرآباد اول تا سوم شدند.

به گزارش آماج خبر؛ چهاردهمین دوره از مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان بنادر کشور با حضور تیم‌هایی هشت نفره از ۱۱ بندر شهید باهنر، شهید رجایی، لنگه، نوشهر، امیرآباد، انزلی، چابهار، آبادان، خرمشهر، امام خمینی و بوشهر شنبه و یکشنبه به میزبانی بندر بوشهر برگزار شد.

 

این مسابقات در بخش امدادی گروهی، آبرسانی در سطح و امدادی فردی برگزار شد و در پایان تیم‌های بندر امام خمینی، بندر خرمشهر و بندر امیرآباد اول تا سوم شدند.

 

حسن یلا از آتش‌نشانان بندر امیرآباد هم مقام اول بخش امدادی انفرادی را به‌دست آورد و سجاد عاشوری از بندر شهید باهنر دوم و مختار هاجری از بندر آبادان نیز سوم شدند.

 

در برگزاری این رقابت‌ها در مجموع ۱۴۰ نفر شامل کادر اجرایی، داوران، مربیان و ورزشکاران حضور داشتند.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در کنار برگزاری این مسابقات به خبرنگار صداوسیما گفت: تأمین ایمنی محدوده‌های بندری و دریایی یکی از وظایف سازمان بنادر است که همکاران ما در آتش‌نشانی این کار مهم را انجام می‌دهند و برگزاری این مسابقات برای سنجش آمادگی جسمانی و قدرت واکنش آنان و انگیزه برای پیگیری تمرین‌ها است.

 

حسن بیک‌محمدلو افزود: جنبه قهرمانی در این مسابقات زیاد مهم نیست و آن‌چه برای برگزارکنندگان ارزشمند است، آمادگی جسمانی همکاران برای بالا بودن قدرت عملیاتی آنان است.

 

او اضافه کرد: آتش‌نشانی و یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی برای ما بسیار مهم هستند و از آن‌جا که بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی و کشور از راه دریا است، این وابستگی به دریا ما را ملزم می‌کند که به ایمنی و امنیت نگاه ویژه داشته باشیم. مسابقات یگان حفاظت پیش‌تر برگزار شد و این چند روز هم مسابقات آتش‌نشانان را در بوشهر داشتیم.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم به خبرنگار ما گفت: بندر بوشهر توانمندی پذیرش این مسابقات را داشت و برای دومین دوره پیاپی پس از ۱۳۹۷ این مسابقات را برگزار کردیم.

 

محمد شکیبی‌نسب افزود: ایمنی در بنادر بسیار مهم است و آمادگی جسمانی کارکنان عملیاتی ما در کنار بالا بودن روحیه آنان می‌تواند در یک کار تیمی این ایمنی را تضمین کند.

 

او اضافه کرد:، چون بنادر محل واردات، صادرات و نگهداری کالا‌های باارزش است، صاحبان کالا بنادر امن و ایمن را انتخاب می‌کنند. آتش‌نشانان بنادر استان مقتدر و آماده، شبانه‌روز در کوتاه‌ترین زمان توان رودرو شدن با آتش را دارند.

 

 

  • نویسنده : نرگس حیدری