علیرضا باستین اعلام کرد: خون گیری در پایگاه انتقال خون شهرستان‌های بوشهر، گناوه و برازجان در ایام قدر از ساعت بیست و سی دقیقه تا یک بامداد انجام می‌شود.

به گزارش آماج خبر،  مدیر کل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: تیم سیار انتقال خون شبهای نوزده و بیست و سوم رمضان در مصلای نماز جمعه بوشهر و شب بیست و یکم رمضان در اهرم تنگستان مستقر می‌شود.

 

وی افزود: علاوه بر این، پویش نذر خون در قالب تیم سیار نیز فعالیت می‌کند تا روزه‌داران شرکت کننده در مراسم احیا بتوانند در این اقدام انسان دوستانه شرکت کنند.

 

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به نیاز پیوسته و همیشگی به خون، اظهار کرد: با توجه به روزه‌دار بودن مردم بوشهر در ماه مبارک رمضان، مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته و وضعیت ذخایر خونی استان وضعیت مطلوبی ندارد.

 

باستین عنوان کرد: نیاز استان در گروه‌های خونی منفی بیشتر است و از دارندگان گروه‌های خونی O و A منفی که شرایط اهدا را دارند برای مراجعه به پایگاه‌های ثابت وسیار دعوت می‌شود.

 

وی گفت: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای شصت کیلوگرم‌ می‌توانند برای اهدای خون خود به سه پایگاه و تیم های سیار انتقال خون استان مراجعه کنند؛ بوشهر، برازجان و گناوه دارای پایگاه انتقال خون فعال در شب های قدر هستند.

 

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی