معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: مهم‌ترین ظرفیت ابرکوه که بسیار جلب‌توجه می‌کند موقعیت جغرافیایی این شهر است که یکی از محورهای پرتردد کشور محسوب می‌شود.

به گزارش آماج خبر و به نقل از ایسنا یزد، علی‌اصغر شالبافیان در سفر یک‌روزه خود به ابرکوه پس از بازدید از برخی مراکز گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: ابرکوه ظرفیت‌های متنوعی دارد که خودش می‌تواند امکان بهره‌برداری از پتانسیل‌های گردشگری خود را فراهم کند؛ اما ظرفیتی که بیش از همه جلب‌توجه می‌کند، قرار گرفتن در یکی از محورهای پرتردد کشور است.

شالبافیان با تأکید بر اینکه باید جدیت بیشتری برای آگاهی بخشی و معرفی ابرکوه صورت گیرد، تصریح کرد: نقطه‌ضعف بزرگ این شهر در کنار تمام پتانسیل‌هایی که دارد، عدم آگاهی بخشی و ناشناخته ماندن است. لذا ضروری است که برنامه مشخصی برای اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تدوین شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اذعان کرد: ابرکوه به لحاظ دور بودن از مرکز استان نتوانسته از ظرفیت‌های بالقوه زیادی که دارد استفاده کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود در نمایشگاه گردشگری تهران یک جای مستقل برای ابرکوه گرفته شود.

وی در رابطه با مسائل و مشکلات حوزه گردشگری ابرکوه، با تأکید بر اینکه نیاز است اقدامات فوری انجام شود، ابراز کرد: در رابطه با هزاره گنبد عالی نیاز است که پیش رویدادهای مختلف در این زمینه برگزار شود که منحصر به محدوده جغرافیایی شهرستان نیز نبوده و در مرکز استان و یا حتی پایتخت برگزار شود؛ چراکه ابرکوه بیش از هر چیز نیازمند معرفی است.

شالبافیان در رابطه با ثبت جهانی سرو ابرکوه، گفت: این پرونده ثبتی در جریان است و ما پیگیری‌های لازم را جهت سرعت بخشیدن به ادامه روند امور، خواهیم داشت.

  • نویسنده : نرگس انگیزه