مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۷۲۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی قرض‌الحسنه به ارزش ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در استان پرداخت شد.

پژمان نوروزی، مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری، گفت:تسهیلات اشتغالزایی در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، خدمات فناوری اطلاعات، گردشگری و بوم‌گردی، صنایع دستی، فعالیت‌های گلیم‌بافی و پوشاک پرداخت شده و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این صندوق با کمیته امداد حضرت امام(ره)، سازمان بهزیستی، جهاد کشاورزی، صنایع دستی و میراث فرهنگی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم‌نامه‌هایی برای پرداخت تسهیلات به امضا رسانده است که تسهیلات پرداختی در این زمینه طی سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بخش زیادی از این تسهیلات در زمینه تبصره ۱۸ بودجه عمومی کشور و تعهدات دولت در حوزه اشتغال و بخش دیگر آن در زمینه توانمندسازی جوامع محلی برای توسعه زنجیره ارزش پرداخته شده است.

نوروزری افزود: همچنین صندوق به عنوان بازوی توانمند دولت در راستای پاسخ به نیازهای جامعه تعداد ۲۶۱ فقره به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ضروری به درخواست‌های سفر رییس‌جمهور به استان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه صندوق خُرد محلی در مناطق مختلف این استان برای کمک به کسب و کارهای کوچک راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: هر یک از این صندوق‌ها به صورت میانگین ۱۵ تا ۵۰ صندوق شغل ایجاد کرده و تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۱۸ صندوق خرد محلی استان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری کمک به معیشت خانواده‌های روستایی و دسترسی آسان زنان روستایی به تسهیلات ارزان‌قیمت را از مزایای راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی عنوان کرد و گفت: تسهیلات پرداخت شده از محل این صندوق به صورت خودگردان با تشکیل گروه‌های کوچک اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف به متقاضیان پرداخت می‌شود.

نوروزی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی پس از تصویب طرح مربوطه و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود و علاوه‌بر اینکه نظارت جدی نسبت اجرای این طرح‌ها انجام می‌گیرد اما ارائه مشاوره‌های لازم برای پیشبرد بهتر طرح به متقاضیان ارائه می‌شود و پس از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های اشتغال در صورت نیاز، تسهیلات تکمیلی پرداخت می‌شود تا آن طرح به مرحله اجرایی برسد.

وی افزود: در سرفصل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری و بند الف تبصره ۱۸ بیشترین تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای جذب کامل اعتبارات، اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شده است، یادآور شد: هدف از راه‌اندازی صندوق کارآفرینی امید ایجاد اشتغال است و در این راستا بر همه طرح‌های ارائه شده نظارت می‌شود