همزمان با آغاز برنامه‌های دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید وارد بوشهر شدند و در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، پرچم حرم رضوی به اهتزار در می‌آید.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به حضور خدام حرم رضوی در استان از اجرا ۴۳۰ برنامه خبر داد و اظهار داشت: این برنامه‌ها در همه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان با حضور خدام حرم رضوی اجرا می‌شود.

فرید محبی با بیان اینکه شعار امسال «همه خادم الرضائیم، خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» است افزود: در کنار برنامه‌های فرهنگی بسته‌های معیشتی و حمایتی ویژه خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: جهاد عالمانه و جهاد تبیین جز برنامه‌های خادمان حرم رضوی زیر سایه خورشید قرار گرفته است.

حضور خدام حرم رضوی در دشتی

مراسم استقبال از خدام حرم رضوی ظهر امروز با حضور پرشور مردم و مسئولین در میدان خالو حسین خورموج مرکز شهرستان دشتی برگزار شد.

امام جمعه مرکز شهرستان دشتی در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: جشن‌های زیر سایه خورشید و حضور خدام منشا آثار و برکات زیادی و سبب بصیرت‌افزایی شده است.

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست افزود: با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) و پرچم متبرک بارگاه ملکوتی آن حضرت، نسیم معنویت و امام رضایی در شهرستان وزیدن گرفته است.

پرچم بزرگ و متبرک امام رضا (ع) در مرکز شهرستان دشتی برافراشته شد

همزمان با ورود «کاروان زیر سایه خورشید» به شهرستان دشتی پرچم بزرگ و متبرک امام رضا (ع)  در میدان «خالو حسین» در مرکز شهرستان دشتی برافراشته شد.

این کاروان به مدت یک روز در این شهرستان حضور دارد و برنامه گوناگونی به مناسبت دهه کرامت و میلاد منور حضرت رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.

توزیع بسته‌های متبرک نمک و نبات بین شرکت کنندگان

با حضور خادمان و پرچم سبز گنبد امام رضا علیه‌السلام دل‌های مردم روستای سنا شهرستان دشتی روانه مشهد الرضا (ع) شد.

در آستانه ولادت امام رضا (ع) و با حضور کاروان خدام حرم رضوی، پرچم سبز گنبد حرم ملکوتی امام هشتم شیعیان (ع) در روستای سنا از توابع بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی دل‌های عاشقان امام رضا علیه‌السلام را روانه مشهد کرد.

در این مراسم خادمان حرم رضوی با حمل پرچم سبز گنبد ملکوتی حرم امام رضا (ع) و توزیع بسته‌های متبرک نمک و نبات بین شرکت کنندگان فضای حسینیه ارشاد روستای سنا را همانند مشهد مقدس کردند.

خدام حرم رضوی با اجرا آیین پرچم گردانی، روستای سنا را به مانند فضایی از صحن‌های بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) تبدیل کردند.

خادمان حرم رضوی در ادامه برنامه‌های خود در این روستا با مادر شهید محمد حیدری دیدار و با اهدا هدیه از این مادر بزرگوار تجلیل کردند.

اجرا مراسم سرود سلام فرمانده توسط دهه نودی‌ها

خادمان کاروان زیر سایه خورشید در جشن « زیر سایه خورشید» روستای سنا نیز شرکت کردند در این مراسم سرود سلام فرمانده توسط دهه نودی‌های این روستا اجرا شد.

خدام حرم رضوی با خانواده نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان دشتی دیدار کردند.

حضور خدام حرم رضوی بر مزار شهید مدافع سلامت

خدام حرم رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) با حضور بر مزار شهید مدافع سلامت «محمد رضا رزمی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، هدایا متبرک حرم مطهر رضوی را به خانواده‌ شهید اهدا کردند.

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه برنامه‌های خود در شهرستان دشتی با استقبال پور شور مردم وارد روستای «چاهگاه» شد و مردم روستا در هنگام ورود این کاروان به «چاوُشی خوانی» پرداختند.

 

به مناسبت حضور خادمان امام رضا علیه‌السلام در روستای چاهگاه، سرود سلام فرمانده توسط دهه نودی‌های روستا اجرا شد و مورد استقبال و تشویق شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

این مراسم معنوی با مولودی‌خوانی و توزیع هدایای متبرک حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) همراه بود.

همچنین در راستای پاسداشت خدمات مدافعان سلامت و قدردانی از تلاش شبانه‌روزی این مبارزان خط مقدم مقابله با کرونا، خدام رضوی با خانواده نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان دشتی شهید «محمد رضا رزمی» دیدار و گفت‌وگو کردند.

این شهید والامقام از پرسنل کوشا و فداکار بیمارستان تأمین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر بوده است.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی