مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه مشترکین برق خانگی استان که ماهانه ۵۰۰ کیلو وات صرفه‌جویی کنند قبض برق خانگی آنها رایگان می‌شود گفت: کشاورزان که در پیک بار، ۵ ساعت از برق استفاده نکنند، مابقی ساعات برق مصرفی آنان رایگان می‌شود.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛غلامرضا حشمتی فصل تابستان را فصل برداشت محصول صنعت برق دانست و اظهار داشت: بار سرمایشی در این فصل افزایش می‌یابد و به سبب نامتوازن بودن بین تولید و مصرف، صرفه‌جویی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه کاهش بارش باران در فصل زمستان سال قبل سبب از دست رفتن تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی شد تصریح کرد: این مهم شکاف ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه در تابستان امسال ۲۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق در کشور افزوده شده گفت: این میزان تولید، کسری این حوزه را جبران نمی‌کند.

غلامرضا حشمتی از راه‌اندازی قرارگاه بسیج ادارات برای مدیریت مصرف برق در استان خبر داد و بیان کرد: مدیریت مصرف برق باید در اولویت همه به‌ویژه مشترکان خانگی باشد تا بتوان تابستان را با  کمترین چالش ممکن در تأمین برق سپری شود.

وی ۸۰ درصد مصرف برق استان بوشهر را در بخش خانگی و ۲۰ درصد دیگر در سایر بخش‌ها دانست و تصریح کرد: پیک مصرف برق در استان بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات است که از این میزان یک هزار و ۶۰۰ مگاوات آن صرف دستگاه‌های سرمایشی می‌شود و عمده وسائل سرمایشی در بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تغییر فرهنگ مصرف و اصلاح الگو صرفه‌جویی در بخش خانگی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: برای بخش خانگی و کشاورزی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مشوق‌های بخش خانگی از خرداد ماه آغاز شده تصریح کرد: مشترکان برق که طبق الگو مصرف کنند به ازای هر کیلو وات کاهش نسبت به سال قبل پاداش دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه این مشوق‌ها تا پایان شهریور ماه اعمال می‌شود گفت: در بخش خانگی مشترکان برق که تا پایان شهریور در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به ازای هر کیلو وات ساعت کاهش مصرف، ۵ برابر تعرفه برق معادل ۵۰۰ تومان پاداش پرداخت می‌شود.

حشمتی الگو مصرف برق در بخش خانگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: الگوی مصرف برق در استان بوشهر ماهانه ۳ هزار کیلو وات ساعت است و مشترکین برق خانگی که ماهانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلو وات صرفه‌جویی برق کنند قبض برق خانگی آنان رایگان می‌شود.

 

وی با اشاره به مشوق‌های بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی در صورتی که کشاورزان استان در زمان پیک بار روزانه، ۵ ساعت بین ۱۱ تا ۱۸ از برق برای آبیاری استفاده نکنند، برق باقی ساعات شبانه روز برای آنان رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر این مشوق‌ها را سبب مدیریت مصرف برق و کاهش هزینه برق مصرفی خانوار‌ها دانست و افزود: در صورت همراهی مردم در استفاده بهینه از برق، تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت.

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی