وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی از رئیس جمهور از چند طرح تولیدی و اشتغالزا در اسلام آباد غرب بازدید کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکزکرمانشاه پیشرفت مناسب اجرای طرح‌های تولیدی صنعتی در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاهواحد صنعتی کاغذ خسروی که در آستانه بهره‌برداری است نخستین مقصد عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود .

 

در این واحد تولیدی سالانه ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن انواع کاغذصنعتی، کاغذ دیواری، کاغذ بسته بندی و دفتر تحریر از سنگ کربنات کلسیم تولید می‌شود و برای ساخت آن یک ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

میثم‌خسروی مالک این شرکت مهمترین مشکل واحد تولیدی اش برای آغاز فعالیت ، نبود سرمایه در گردش اعلام کرد که عیسی زارع پورنماینده رئیس جمهور برای تامین آن قول مساعد داد.

تولید قند و شکر، طرح صنعتی دیگری بود که زارع پور عضو هیئت دولت از روند ساخت آن بازدید کرد.

 

این واحد تولیدی با صرف۲۰ میلیارد تومان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ومشکل اصلی آن اختصاص داده نشدن تسهیلات برای بهره برداری از ان به علت نبود نقدینگی بانک‌هاست.

زارع‌پور نماینده رئیس جمهور قول داد مشکل پرداخت تسهیلات به این واحدهم به زودی حل شود.

 

وی همچنین روند ساخت مجتمع گلخانه‌ای پیشگامان کشاورزی کوثر به عنوان مدرن‌ترین و بزرگترین طرح گلخانه استان کرمانشاه را مورد بررسی قرار داد.

این مجتمع گلخانه‌ای ۲۵ هکتار وسعت دارد که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با بهره برداری از آن سالانه ۱۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از آن برداشت می‌شود.

در بازدید زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد فاز نخست آن تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

 

همچنین نمایندگی رئیس جمهور از طرح بزرگ پتروشیمی اسلام آباد غرب هم بازدید کرد که تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اعتبار پیش‌بینی شده برای آن ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

با بهره برداری ازاین طرح برای یک هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

  • نویسنده : ماهک شریفی