به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، از چاپ ۲۷۰ عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

علی هوشمند با اشاره به چاپ ۲۷۰ عنوان کتاب، اظهار داشت: این کتاب‌ها در زمینه‌های چاپ ۲۷۰ عنوان کتاب در استان ایلام دینی، مذهبی، دفاع مقدس، داستان، رمان و فرهنگ بومی به چاپ رسیده است.

وی افزود: این تعداد کتاب با شمارگان ۲۸۰ هزار نسخه و توسط ۴۰ ناشر فعال استان ایلام به چاپ رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اهدای بیش از ۳۸ هزار جلد کتاب و برگزاری هشتمین جشنواره صنعت چاپ را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این استان طی سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

هوشمند یادآور شد: امسال سومین کنگره عقیق و ارغوان و اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی در شهرستان مهران برگزار شد و ۲۴۰ اثر از ۲۴ استان کشور به این کنگره‌ها ارسال شد.

وی افزود: این کنگره را ۱۱ نفر از داوران کشوری و استانی داوری کرده و در نهایت ۱۷ اثر برگزیده معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزاری پنجمین دوره کتاب سال استان را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: این آیین اردیبهشت ماه امسال برپا شد و از ۱۱ اثر برگزیده تجلیل به عمل آمد.

هوشمند برگزاری مستمر نشست‌های شورای فرهنگ عمومی را از دیگر اقداماتی برشمرد که به نسبت سایر استان‌ها در ایلام بطور منظم برگزار شده، بطوریکه تنها در هشت ماهه سال جاری ۳۶ جلسه این شورا در شهرستان‌های مختلف برپا شده است.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان