مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف ساکن به‌صورت آنلاین تصاویر را برای مرکز ارسال می‌کنند، گفت: پلاک خودروهایی که در محل‌های توقف ممنوع، ایستگاه تاکسی و اتوبوس و پارک دوبل توقف می‌کنند به‌صورت آنلاین پلاک خوانی و در سامانه ثبت می‌شود.

 

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، وحید برزو با اشاره به اینکه دو دسته دوربین در سطح شهر نصب‌شده است، اظهار کرد: بخشی از دوربین‌ها نظارتی و بخشی دیگر مربوط به ثبت تخلف است.

 

وی با بیان اینکه ۱۴۰ دوربین نظارتی در سطح شهر قم فعال است، ادامه داد: ۶ دوربین از دوربین‌های ثبت تخلف در هسته مرکزی شهر و طرح ترافیک فعال بوده که خودروهای ورودی به طرح را کنترل و در صورت غیرمجاز بودن پلاک، برای اعمال قانون ارسال می‌شود.

 

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه سه دوربین در مسیر رفت بزرگراه آیت‌الله بروجردی به سمت پردیسان و سه دوربین نیز در سمت برگشت آن وجود دارد گفت: در بلوار غدیر نیز برای نخستین بار در کشور دوربین ثبت عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی نصب‌شده است.

 

برزو خاطرنشان کرد: این دوربین‌ها خودروهای متخلف را شناسایی می‌کند و پس از اطلاع‌رسانی آن به شهروندان وارد مرحله اعمال قانون و جریمه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت تخلف ساکن به‌صورت آنلاین تصاویر را برای مرکز ارسال می‌کنند، گفت: پلاک خودروهایی که در محل‌های توقف ممنوع، ایستگاه تاکسی و اتوبوس و پارک دوبل توقف می‌کنند به‌صورت آنلاین پلاک خوانی و در سامانه ثبت می‌شود.

 

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم یادآور شد: برای اینکه اجحافی در حق شهروندان نشود، این پایش‌ها از طریق دو دوربین انجام می‌شود و اگر ظرف چند دقیقه خودرو حرکت نکند، تخلفش محرز و پلاک برای اعمال قانون ارسال و منجر به صدور جریمه می‌شود.

  • نویسنده : سعادت کاظمی