هنوز آینده کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران مشخص نیست، اما برخی اعتقاد دارند اروه رنار می‌تواند گزینه خوبی برای جانشینی او باشد.

به گزارش آماج خبر؛ تیم ملی نتایج مطلوبی در جام جهانی به دست نیاورد و بعد از پایان بازی با آمریکا قرارداد کی‌روش هم با فدراسیون فوتبال ایران به پایان رسید. هنوز جدایی یا تمدید قرارداد کی‌روش با تیم ملی مشخص نیست و قرار است هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص نشستی برگزار کند و تصمیم گیری‌های لازم را انجام دهد.

 

این در حالی ست که بعد از حذف تیم ملی از جام جهانی و درحالی که ما فقط به یک مساوی برای صعود نیاز داشتیم، خیلی از مردم خواهان جدایی کی‌روش و انتخاب یک مربی خوب خارجی برای تیم ملی هستند. مردم سرمربی می‌خواهند که شجاع باشد و تیمش فوتبال خوبی به نمایش بگذارد. چیزی که در تیم کی‌روش به جز در بازی مقابل ولز ندیدیم و همین موضوع نگرانی‌ها را در خصوص تیم ملی بیشتر کرده است.

 

به خصوص اینکه حدود یک سال تا جام ملت‌های آسیا زمان باقی است و تیم ملی نیاز دارد تا هرچه زودتر سرمربی خودش را بشناسد و برنامه ریزی‌های لازم برای حضور پرقدرت در آن رقابت‌ها صورت گیرد. تیم ملی عربستان شروع فوق العاده‌ای در جام جهانی داشت و موفق شد اولین شگفتی جام جهانی را رقم بزند. این تیم که با اروه رنار فرانسوی نتایج بسیار خوبی گرفت و مقتدرانه راهی جام جهانی شد، در اولین گام توانست یکی از مدعیان جام یعنی آرژانتین را شکست دهد و حسابی سر و صدا به پا کند. با این حال عربستان در دو بازی بعدی خود مقابل لهستان و مکزیک مغلوب شد و نتوانست راهی مرحله حذفی شود.

 

با وجود حذف از جام جهانی به گفته کارشناسان فوتبال، عربستان نمایش‌های خوبی در این رقابت‌ها داشت ولی نتوانست جواز صعود به دور بعد را به‌دست بیاورد. امروز یکی از رسانه‌های عربستان در خبری مدعی شد فدراسیون فوتبال عربستان قصد دارند رنار را به دلیل عدم صعود به دور حذفی از کار برکنار کند و مربی دیگری را به خدمت بگیرد. اتفاقی که عجیب به نظر می‌رسد، چرا که رنار در عربستان بسیار خوب کار کرد. نکته جالب اینجاست که بعد از انتشار این خبر در رسانه‌های ایران، هواداران تیم ملی در فضای مجازی از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست کردند، در صورت اخراج رنار او را فورا به ایران بیاورند و به عنوان جانشین کی‌روش معرفی کنند.

 

گفتنی است بعد از رفتن کی‌روش پس از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹، مدیران فدراسیون مذاکرات جدی با رنار انجام داده بودند و حتی این مربی که در آن زمان سرمربی مراکش بود، یکی از بازی‌های تیم ملی در امارات را از نزدیک تماشا کرد.

 

رنار خیلی به نیمکت تیم ملی نزدیک بود ولی از فدراسیون فوتبال ایران خواست تا ۲ ماه به او زمان بدهند تا بعد از پایان جام ملت‌های آفریقا هدایت ایران را در دست بگیرد ولی با این درخواست مخالفت شد. در نهایت هم مدیران فدراسیون در یک انتخاب اشتباه که فاجعه به بار آورد، ویلموتس را انتخاب کردند که همه در جریان داستان‌ها و حواشی حضور او در ایران قرار دارند.

  • نویسنده : نرگس حیدری