حدود ۲۵ روز تا آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر باقی مانده، اما همچنان کاخ جشنواره مشخص نیست و با عدم معرفی پردیس سینمایی چارسو و برج میلاد به عنوان سینمای مردمی، به نظر می‌رسد مانند بسیاری از دوره‌ها، برج میلاد به عنوان کاخ رسانه اعلام شود، یا برای اولین‌بار پردیس سینمایی چارسو، میزبان اهالی رسانه […]

حدود ۲۵ روز تا آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر باقی مانده، اما همچنان کاخ جشنواره مشخص نیست و با عدم معرفی پردیس سینمایی چارسو و برج میلاد به عنوان سینمای مردمی، به نظر می‌رسد مانند بسیاری از دوره‌ها، برج میلاد به عنوان کاخ رسانه اعلام شود، یا برای اولین‌بار پردیس سینمایی چارسو، میزبان اهالی رسانه باشد.

 

به گزارش خبرآنلاین، ماجرای انتخاب کاخ جشنواره در چند سال اخیر تبدیل به مشکلی شده که هیچ کس توجه چندانی به آن ندارد. تقریبا چهار سال پیش بود که خبر رسید جشنواره فیلم فجر تصمیم دارد تا این رویداد فرهنگی را برای اهالی رسانه، در سالنی غیر از سالن ۱۸۰۰ نفری همایش ‌های برج میلاد برگزار کند. جایی که موقعیت را برای اهالی رسانه آسان‌تر کند. البته پس از معرفی پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ جشنواره، مشخص شد که شرایط چندان هم مطلوب نیست.

 

سال ۹۸ هم یک موجی راه افتاد تا کاخ جشنواره به برج میلاد بازگردد اما این اتفاق رخ نداد و سی و هشتیمن جشنواره فیلم فجر هم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد تا در نهایت سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دوباره به برج میلاد بازگشت.

 

*سینماهای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر*

 

چهارشنبه ۱۵ دی، اسامی سینماهایی که میزبان چهلمین جشنواره فیلم فجر هستند منتشر شد. در جنوب و مرکز تهران، سینماهای آزادی، صبامال، بهمن، استقلال، راگا، تماشا، کیان و لوتوس مال، در شرق تهران، هدیش مال، هروی سنتر، نارسیس، ماندانا، شکوفه و تیراژه، در غرب تهران، ایران مال، کوروش، معین مال، مگامال و زندگی، در شمال تهران، آستارا، ارگ تجریش، جوان، شمیران سنتر، فرهنگ، گالریا، ملت و موزه سینما معرفی شدند.

 

البته نام پردیس سینمایی چارسو که هرسال به عنوان سینمای مردمی معرفی می‌شود، در بین اسامی سینماها به چشم نمی‌خورد و از آن‌جایی که از برج میلاد هم نامی برده نشده بود، به نظر می‌رسد که کاخ جشنواره در برج میلاد برگزار شود، البته ممکن است سینمای چارسو هم یکی از گزینه‌های روی میز باشد به این دلیل که تجربه برگزاری جشنواره‌هایی مثل سینما حقیقت و جشنواره جهانی فیلم فجر را پشت سرگذاشته است و از لحاظ دسترسی به پارکینگ، آنتن‌دهی، تعداد سالن، صندلی و موارد دیگر موقعیت خوبی دارد.

 

*دغدغه انتخاب کاخ جشنواره تا کی ادامه دارد؟*

 

اما مشکل اصلی اینجاست که چرا هر سال برگزار کنندگان جشنواره و اهالی رسانه، باید دغدغه انتخاب کاخ جشنواره را داشته باشند؟ راه چاره شاید در درازمدت همانی باشد که ابراهیم داروغه‌زاده سه سال پیش در اکانت توئیترش نوشت: «آقای دکتر حناچی لطفا به فکر ساخت یک مجموعه باشکوه برای جشنواره فیلم فجر باشید.» این درخواستی بود که چند روز بعد پیروز حناچی در پاسخ به سوال یک رسانه گفت که برای انجام آن با اهالی سینما وارد مذاکره خواهد شد.

اما پس از گذشت سه سال هنوز اقدامی صورت نگرفته است. حضور همه اهالی رسانه در سالنی که عوامل فیلم هم در آن حضور دارند حتما یکی از مواردی است که در همه جشنواره‌های بزرگ رعایت می‌شود اما آیا این مسئله باعث می‌شود که چیدمان نامناسب و تفاوت کیفیت صدای سالن همایش‌های برج میلاد را با سالن سینما نادیده گرفت؟

  • نویسنده : مبینا سبزه علی/تهران
  • منبع خبر : خبر آنلاین