رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل کارگروه ویژه حمایت قضایی از شرکت های دانش بنیان در ذیل ستاد استانی اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی خبر داد و گفت: خرید محصولات دانش بنیان باید در اولویت کار بخش های خصوصی و دولتی قرار گیرد.

به گزارش آماج خبر، یدالله موحد در نشست ستاد استانی اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه با شرکت های دانش بنیان استان کرمان افزود: پیگیری مطالبات شرکت های دانش بنیان و استفاده از نخبگان علمی برای فعالیت های تولیدی از جمله مواردی است که در دستگاه قضایی استان کرمان پیگیری می شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مانند سال های اخیر عنوانی از مباحث اقتصادی را برای نامگذاری سال ۱۴۰۱ انتخاب کرده اند و این امر تنها یک نام نیست بلکه یک فرمان و امریه ولی امر مسلمین است و همه در هر موقعیتی مکلف به اجرای این فرمان و اطاعت از تدابیر معظم له هستیم و براساس همین وظیفه و تکلیف در خدمت مدیران بنگاه ها و موسسات تولیدی دانش بنیان هستیم تا با حضور در جمع مدیران قضایی و اجرایی نقطه نظرات خود برای نیل به اهداف تعیین شده در انتخاب عنوان سال مطرح کنند.

یدالله موحد تاکید کرد: باید لیست این شرکت ها و موسسات دانش بنیانی که باید براساس قوانین حمایتی موجود به ویژه قانون حمایت از بنگاه ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مورد حمایت قرار گیرند، جمع بندی شده و بر این محور، برنامه ریزی های لازم انجام شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر تجاری سازی نتایج فعالیت های تحقیقاتی و توسعه ای تاکید و تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان در صورت حمایت می توانند به سرعت رشد کرده و مسیر ارزشمند خود را طی کنند و با اجرای فرمایشات رهبری در حل مسائل حوزه اشتغال آفرینی و تولید تاثیرگذار باشند.

موحد  تاکید کرد: حل مشکلات واحدهای دانش بنیان باید در جلسات تخصصی و با حضور مدیران مربوطه پیگیری شده و همچنین دستگاه های نظارتی نیز باید سامانه ای برای دریافت شکایات و درخواست های شرکت های دانش بنیان تعریف کرده و زمینه ای فراهم شود که این درخواست ها با سهولت، وصول و پیگیری شود.

وی به وجود مشکلات ساختاری برای حل مشکلات شرکت های دانش بنیان اشاره و بیان کرد: این مشکلات ممکن است نیاز به پیگیری های کشوری داشته باشد که این موارد را دنبال می کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه پشتیبانی های مالی از شرکت های دانش بنیان باید به عنوان یک الویت مطرح شود، اظهارداشت: باید در مجموعه قضایی جلسات حمایتی از شرکت های دانش بنیان را تشکیل دهیم و نمونه این اقدام را در سال گذشته نیز انجام داده ایم.

موحد تصریح کرد: تلاش می شود که حمایت های قضایی از حوزه تولید را با اولویت شرکت های دانش بنیان داشته باشیم و معتقدیم به گفتمان و درک مشترک از شرکت های دانش بنیان نیاز داریم و در این رابطه باید دوره آموزشی مشترک با کارشناسان و مدیران دستگاه های ذیربط برگزار کنیم.

  • نویسنده : سحر قائدی