به گفته معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان؛ قیمت برخی کالا‌های اساسی در استان در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است.

به گزارش آماج خبر، علی‌رحم کریمی با بیان اینکه قیمت برخی کالا‌های اساسی در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است، گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم شکر فله‌ای ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر بسته‌بندی ۲۳ هزار تومان است که در بازار با قیمت کمتر نیز عرضه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۷ تا ۱۰ درصدی قیمت حبوبات، افزود: روغن هم در مقایسه با ماه قبل نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت نشان می‌دهد، این در حالی است که قیمت روغن مصوب شده و جزو کالا‌هایی است که با قیمت آزاد عرضه می‌شود و تابع عرضه و تقاضا است.

کریمی می‌گوید: باتوجه به اینکه در فصل تولید برنج هستیم و عرضه زیاد آن سبب کاهش قیمت آن در بازار شده و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج ۱۱۲۱ در بازار ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، ضمن اینکه قیمت کیسه ۱۰ کیلویی برنج عنبربو از ۷۰۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خوزستان قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد برای مصرف کننده را ۴۸ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده آماده کشتار ۴۱ هزار تومان است، اما در حال حاضر مرغ کشتار روز بیشتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت گوشت قرمز نسبت به ماه قبل اشاره کرد و گفت: دلیل آن افزایش قیمت نهاده‌های دامی است.

به گفته علی‌رحم کریمی؛ قبل از هدفمندسازی یارانه‌ها روزانه بالای ۳۰۰ تن گوشت و مرغ نیاز داشتیم، اما در حال حاضر این عدد به کمتر از ۲۰۰ تن رسیده و تولید نسبت به قبل کمتر شده است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده