مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت: تولید گل نرگس به دلیل خشکسالی‌های پی در پی نسبت به پارسال ۲۳ درصد کاهش دارد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی بهبهان پیش‌بینی می‌شود ۸۷ میلیون و ۵۰۰ شاخه گل بریده برداشت شود که علاوه بر تولید شاخه گل بریده، ۱۳۰ تن پیاز و ۲ هزار و ۱۰۰ تن پیازچه گل نرگس از باغات برداشت خواهد شد.

او گفت:با بیان اینکه در نرگس‌زار‌های بهبهان ۴ نوع گل نرگس شناسایی شده است که از انواع آن به گل پرپر یا شصت پر، پنجه گربه‌ای و مسکین می‌توان اشاره کرد که در این میان گل نرگس شهلا در شهرستان حجم و وسعت بیشتری به خود اختصاص می‌دهد.

این مقام مسئول تعداد بهره‌برداران گل نرگس را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: شاغلین مستقیم در زمان کاشت محصول در هر هکتار، ۵ نفر ثابت و ۲۰ نفر روزمزد است، اما در فصل برداشت محصول، یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت ثابت و ۵ هزار نفر به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.

به گفته رشیدی به دلیل افزایش تقاضا، ارزش اقتصادی هر هکتار گل نرگس ۳۵۰ میلیون تومان و ارزش سطح کل زیر کشت گل نرگس در شهرستان بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی بهبهان می گوید: گل‌دهی نرگس همه ساله در نیمه دوم آبان آغاز می‌شود و تا پایان بهمن و گاهی نیز تا نیمه اول اسفند ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: نرگسزار‌های بهبهان سال ۹۳ با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد تا به عنوان یکی از میراث‌های طبیعی ایران شناخته شود.

  • نویسنده : نرگس راستگو
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان