یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به تدوین کتب درسی مطابق با الگوی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: محتوای کتب درسی باید با فرهنگ و نیازهای جامعه مرتبط باشد.

به گزارش آماج خبر به نقل از پانا، فرهاد بشیری در خصوص عناصر لازم برای حکمرانی مطلوب در آموزش و پرورش و شاخص‌های مؤثر بر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: «حکمرانی در هر جامعه از موضوعات حائز اهمیت است و از همه ابعاد مهم‌تر، حکمرانی در آموزش و پرورش است. لازم است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش همت و تلاش کنند تا این رسالت اجرایی شود. مجموعه حاکمیت نیز باید پشتیبانی کند تا خدمات بهتری در این حوزه به دانش آموزان ارائه شود.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: «شایسته سالاری و توجه به توانایی افرادی که در آموزش و پرورش، مسئولیتی بر عهده دارند، باید مدنظر باشد؛ همچنین متعهد بودن، انقلابی بودن نیز از دیگر شاخص‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. »

وی به تدوین کتب درسی مطابق با الگوی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: «بحث تهیه محتوایی که با فرهنگ و نیازهای جامعه مرتبط باشد، بسیار ضروری است و در این زمینه باید کار کارشناسی صورت بگیرد.»

بشیری ادامه داد: «همچنین در این راستا باید بیشترین تعامل با مراکز پژوهشی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مراکز علمی صورت بگیرد و بازخوردها را از واحدهای آموزشی و اولیا دریافت و یک محتوای درخور شأن مدارس و دانش آموزان تهیه کنند.»

  • نویسنده : زهرا شهبازی