فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف ۳ فروند شناور با کشف ۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای بوشهر و بندر گناوه خبر داد.

سرهنگ یدالله شرفی گفت: روز گذشته مأموران دریابانی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حین کنترل شناورهای عبوری، دو فروند شناور در بندر دیلم و یک فروند شناور در بوشهر حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این شناور، یک دستگاه ژنراتور برقی بزرگ، دو قطعه از قطعات خودرو سنگین، ۶ هزار عدد تیغ اصلاح صورت و ۳ دستگاه موتور خودرو سواری، ۱۰۰ عدد لوازم جانبی کامپیوتر، ۸۰۰ عدد لوازم جانبی موبایل را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به دستگیری ۸ قاچاقچی و توقیف شناور مذکور تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۵۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه و سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام ارشد مرزبانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دریابانان با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی بر آب‌های ساحلی استان و کنترل دقیق شناورهای تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان و مجرمین و افراد سودجو تنگ می‌نمایند.

 

  • نویسنده : نوید رضا پارسایی