رئیس پلیس فتا استان از شناسایی کلاهبردار اینترنتی با شگرد کاریابی در استان بوشهر خبر داد

 

 

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران از شناسایی کلاهبردار اینترنتی با شگرد کاریابی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه علیرغم آگاهسازی‌های صورت پذیرفته، به علت سهل‌انگاری وعدم توجه کافی کاربران به توصیه‌ها و هشدارهای ارائه شده، روند شکل‌گیری کلاهبرداری اینترنتی، افزایشی بوده و به روش‌ها و اشکال مختلف در استان اتفاق می‌افتد.

 

وی ادامه داد: یکی از مصادیق کلاهبرداری در فضای مجازی، انتشار تبلیغ و آگهی کاریابی و استخدام در بستر شبکه‌های اجتماعی است. اخیراً پیامی با عنوان استخدام در پتروشیمی کاویان در گروه‌های واتس‌آپی انتشار یافت که میزان بازنشر آن هم گسترده بود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: در این آگهی، اعلام شده بود که از بین متقاضیان مرد واجد شرایط در مقاطع مختلف تحصیلی پس از طی مراحل آزمون کتبی و مصاحبه و معاینات پزشکی، به صورت اقماری دعوت به همکاری می‌شود و در پایین این متن نیز لینک اینترنتی ثبت‌نام جانمایی شده بود و کاربر پس از وارد شدن به لینک مذکور، چندین آیکون راهنما در قالب مراحل ثبت‌نام را مشاهده کرده و جهت واریز هزینه اولیه ثبت نام که یک مبلغ مشخص بود، به درگاه پرداخت اینترنتی بانکی هدایت و نهایتاً مبلغ به حساب تعریف شده‌ای واریز می‌گردید.

وی افزود: به‌محض رصد آگهی مذکور در فضای مجازی، موضوع توسط پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفته و مشخص گردید که این آگهی هیچ ارتباطی به شرکت پتروشیمی کاویان نداشته و توسط یک فرد کلاهبردار، طراحی شده و در حقیقت، کلیه مبالغ پرداختی متقاضیان برای ثبت‌نام استخدام در حساب فرد کلاهبردار واریز شده است.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: بلافاصله این اقدام مجرمانه به شرکت کاویان اعلام و در جهت پیشگیری از ایجاد ضرر و زیان بیشتر به کاربران و هم استانی‌های عزیز، ضمن اطلاع‌رسانی گسترده در فضای مجازی مبنی بر خلاف واقع بودن آگهی، با طرح شکایت توسط نماینده حقوقی، پیگیری تکمیلی و تخصصی تا مرحله دستگیری فرد کلاهبردار در اولویت اقدامات پلیس فتا شهرستان عسلویه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: نباید به صحت آگهی و تبلیغات استخدام و کاریابی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، بدون تحقیق و بررسی، اعتماد کرد و قبل از ارائه مدارک هویتی و شخصی یا پرداخت هرگونه وجهی در قالب هزینه ثبت نام یا غیره، از اصالت هویت شرکت و محتویات مطرح شده در آگهی، یقین حاصل کنید.

سرهنگ قاسمی از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www. cyberpolice. ir مراجعه و در بخش گزارشات مردمی، موضوع را ثبت واعلام تا از ایجاد خسارت و آسیب برای سایر هموطنان خود نیز جلوگیری نمایند.

  • نویسنده : نویدرضا پارسایی
  • منبع خبر : آماج‌خبر