معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۶۰ هزار نیروی پرورشی در مدارس کشور: نیروی انسانی این معاونت ترمیم نشده است.

به گزارش آماج خبر، اصغر باقرزاده در حاشیه اجلاس سالانه معاونان پرورشی و تربیت بدنی مناطق و نواحی استان خوزستان، با اشاره به کمبود ۶۰ هزار نیروی پرورشی در مدارس کشور درباره برنامه وزارت برای جبران این کمبود گفت: نیروی انسانی معاونت پرورشی سال‌ها است که ترمیم نشده است؛ بنابراین باید از روش‌هایی استفاده کنیم که بتوانیم هر سال بخشی از این کمبود را تأمین کنیم.

 

وی ادامه داد: درخواست داده‌ایم که سهمیه دانشگاه فرهنگیان افزایش پیدا کند. روش دوم این است که از برخی نیرو‌های پاره وقت مثل مربیان طرح امین و دانشجویانی که با گزیش‌هایی می‌توانند به صورت پاره وقت کمک کار مربیان پرورشی یا مدیران مدارس باشند، استفاده کنیم.

 

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: سوم اینکه ممکن است وزیر محترم به زودی درخواستی را برای جذب نیروی جدید در حوزه پرورشی داشته باشد که هنوز قطعی نیست، اما در حال پیگیری است.

 

باقرزاده همچنین درباره اردو‌های پیشرفت گفت: آموزش و پرورش استان در این باره برنامه‌های ویژه دارد که به زودی اعلام می‌شود. این اردو‌ها در برخی استان‌ها که ویژگی‌های خاص در صنایع بزرگ دارند، مثلا پالایشگاهی، صنایع نفتی، صنایع دفاعی، تجهیزات بزرگ و فناوری‌های نوآورانه این اردو‌ها را برگزار می‌کنیم و خوزستان جزو این استان است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده