سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:باتوجه به اینکه زیرساخت‌ها به‌طور کامل فراهم نبود کمتر از ۱۰ درصد کالاهای تنظیم بازار در این استان به صورت آنلاین عرضه شد.

به گزارش آماج خبر، احمد جهانگیرلو سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد:  امسال برای اولین بار توزیع و فروش اقلام تنظیم بازار به صورت آنلاین و با ارسال رایگان در این استان در دستور کار قرار گرفت و عملکرد خوب و قابل قبولی نیز تاکنون به‌دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه زیرساخت‌ها به‌طور کامل فراهم نبود کمتر از ۱۰ درصد کالاهای تنظیم بازار در این استان به صورت آنلاین عرضه شد؛ از هفته آینده ۲ شرکت دیگر کار توزیع و فروش اقلام تنظیم بازار به صورت آنلاین و با ارسال رایگان را در استان بوشهر آغاز خواهند کرد و شمار شهرستان‌های تحت پوشش این روش فروش افزایش می‌یابد.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: توزیع اقلام اساسی تنظیم بازار ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در فروشگاه‌های عامل توزیع این استان انجام شده است و تا پایان ماه ضیافت الهی نیز ادامه دارد.

جهانگیرلو اضافه کرد: از طرح نوروزی تا ۱۳ فروردین تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ منجمد، ۳هزار تن برنج و ۹۰۰ تن شکر و از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون ۴۵۰ تن مرغ منجمد، ۸۵۰ تن برنج و ۳۵۰ تن شکر در این استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور استاندار برای هر خانوار روستایی ۱۰ کیلوگرم برنج، سه کیلوگرم شکر و پنج کیلوگرم مرغ با نرخ دولتی تامین و به طور کامل تاکنون توزیع شده است.

جهانگیرلو از تامین کالاهای اساسی و ضروری در طرح نذورات هیات مذهبی خبر داد و عنوان کرد: ۱۸۰ تن برنج، ۷۰ تن مرغ و ۶۰ تن شکر در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر قرار داده شده است تا بین شهرستان‌های مختلف استان توزیع کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰ تن گوشت قرمز، ۷۰ تن مرغ و ۱۴۰ تن برنج به نماینده آستان قدس رضوی برای توزیع میان محرومان اختصاص داده شده است.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: نرخ دولتی هر کیلوگرم مرغ منجمد ۲۰ هزارتومان، شکر ۱۶ هزار تومان و هر کیسه برنج ۱۸۵ هزارتومان است.

 

  • نویسنده : سپیده قائدی