سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به خدمات قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه به زوار امام حسین (ع)، از آمادگی این قرارگاه برای کمک به بازگشت زائران از مرز‌های شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش آماج خبر، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کربلا درباره فعالیت‌های این قرارگاه در ایام اربعین، اظهار داشت: ما در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت‌های مهمی را برای زوار اربعین انجام داده‌ایم.

 

سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا افزود: یکی از اقدامات مذکور، اختصاص چند فروند بالگرد برای رفاه حال زوار اربعین است؛ یکی از این بالگردها، بالگرد ۲۰۵ است که برای اورژانس و جابجایی بیماران در منطق و دیگری بالگرد Mi-۱۷ است که برای جابجایی مسئولان و نظارت آن‌ها برای مدیریت مرز‌های شلمچه و چذابه درنظر گرفته شده است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه گفت: ما کلیه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های خود در خوزستان را بسیج کرده‌ایم تا از روز چهارشنبه بتوانیم زوار را سریع‌تر از مرز‌ها به شهر‌های نزدیک منتقل کنیم.

 

سردار خادم سیدالشهداء با اشاره به سایر اقدامات قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه گفت: چند دستگاه تانکر آب برای موکب‌های اربعین اعزام کرده‌ایم تا موکب‌ها در صورت نیاز به آب برای پخت و پز غذا با مشکل مواجه نشوند.

 

وی ادامه داد: موکب بزرگ درمانی ما در ۵ کیلومتری کربلا مستقر شده است که هر ساله نزدیک به ۴۰ هزار نفر از زوار اربعین را در آنجا درمان می‌کنیم، البته امکانات استراحت، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی نیز برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما از طریق پهپاد بر روند عبور و مرور در محور‌های چذابه و شلمچه نظارت می‌کنیم، بیان داشت: هدف از این کار کمک به نیرو‌های نظامی و انتظامی است تا مشکلی رخ ندهد.

 

وی افزود: یگان جنگ نوین ما نیز برای مقابله با بیوتروریسم در منطقه حضور دارند و به موکب‌ها سرکشی می‌کنند.

 

سردار خادم سیدالشهداء گفت: تیپ امام صادق (ع) بوشهر در خط مرزی شلمچه حضور داشته و به زوار خدمت می‌کند. ما وظیفه داریم به زوار سید و سالار شهیدان (ع) خدمت کنیم تا در عبور و مرور خود به کوچک‌ترین مشکلی برخورد نکنند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه در پاسخ به سؤالی درباره نحوه فعالیت اتوبوس‌های تابعه این قرارگاه برای کمک به زوار نیز تصریح کرد: اتوبوس‌های سپاه، زوار را از مرز‌های شلمچه و چذابه به خرمشهر و اهواز منتقل می‌کنند، البته تعدادی از اتوبوس‌های شهرداری و سایر دستگاه‌ها به وارد خاک عراق شده‌اند و آن‌ها را به داخل کشورمان جابجا می‌کنند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده