معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تنگستان از تشکیل کمیته تشدید نظارت بر بازار و صنوف این شهرستان به منظور پیشگیری و مقابله با اقدامات برخی افراد و جریان های فرصت طلب و سوء استفاده گر خبر داد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ رضا ریاحی صبح روز دوشنبه اظهار کرد: در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم شهرستان تنگستان در خصوص اجرای طرح اقتصادی دولت خدمتگزار و همزمان با اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها در سطح کشور و شهرستان تنگستان؛ به منظور پیشگیری و مقابله با اقدامات برخی افراد و جریان های فرصت طلب و سوء استفاده گر در ایجاد اخلال در بخش های اقتصادی و اجتماعی و بویژه کنترل و نظارت بر بازار در شهرستان تنگستان، با دستور فرماندار محترم شهرستان، کمیته ویژه‌ای متشکل از نهادهای نظارتی به منظور تشدید نظارت بر بازار و صنوف، تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در طی دوره ۱۵ روز از آغاز اجرای این طرح، حدود ۵۲ گشت مشترک نظارتی به صورت دوره ای و مستمر انجام و بالغ بر ۱۵۶۰ مرحله بازرسی از واحدها و صنوف مختلف صورت پذیرفت که در مجموع تعداد ۸۷ پرونده تخلف در زمینه‌های احتکار، گرانفروشی، درج نشدن قیمت و تخلفات بهداشتی تشکیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تنگستان خاطر نشان کرد:  بر این اساس و مطابق با قوانین و مقررات نسبت به واحدهای متخلف به میزان ۷۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و همچنین با دستور مقام محترم قضایی یک واحد فروشگاهی مواد غذایی در زمینه احتکار و فروش مواد فاسد شدنی نیز پلمپ شد.

ریاحی تصریح کرد: ۲ تن مواد غذایی فاسد شدنی در شهرستان تنگستان کشف شده نیز امحاء شد که با این حال ضمن استمرار این نظارت ها و از تلاش های شبانه روزی نهادهای نظارتی در امر نظارت بر بازار و همراهی مردم و کسب در اجرای طرح راهبردی اقتصادی دولت قدردانی می‌شود.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی