به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل استاندارد ایلام گفت: کم فروشی در کالا‌های تولیدی با حذف مقوله رواداری (تلورانس)، به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

مهناز همتی اظهار داشت: یکی از مسائلی که طی دوره جدید مدیریتی سازمان با توجه به شرایط اقتصادی و لزوم حمایت ویژه از مصرف کنندگان بطور ویژه دنبال می‌شود، مقوله مقابله با کم فروشی در تولید کالا‌های مصرفی است، چراکه رییس جمهوری نیز از واژه کم فروشی رسمی و سازمان یافته سخن گفتند و بر این اساس نیز برخورد با این آسیب در اولویت برنامه‌های سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.

وی مطرح کرد: یکی از مواردی که به کم فروشی در کالا‌ها منجر می‌شد، بحث رواداری (تلورانس) بود که بر اساس آن واحد‌های تولیدی در یک محدوده مشخص اقدام به کاهش یا افزایش وزن کالا‌های تولیدی می‌کردند که در برخی اقدام منجر به سوء استفاده شده و شاهد کم فروشی می‌بودیم.

وی بیان کرد: موضوع رواداری در دوره جدید به شکل کامل حذف شده و واحد‌ها موظف هستند بر هر میزانی و وزنی که روی کالا درج شده آنرا تولید و عرضه کنند و در صورت تخلف به مراجع تعزیراتی و قضایی معرفی خواهند شد.

وی اظهار کرد: میزان کم فروشی در کالا‌ها پیش از این حتی تا ۵۰ درصد نیز می‌رسید که با ابلاغ حذف مقوله رواداری (تلورانس) و برخورد جدی کارشناسان سازمان به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: ۱۲۵ نوع کالای مختلف در راستای این موضوع از نظر وزن و حجم و سایر موارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که خوشبختانه ایلام با وجود اینکه تعداد واحد‌های تولیدی محدودی دارد، ولی از نظر کم فروشی موارد بسیار کم و در حد صفر بوده است.

وی افزود: برخورد جدی با کم فروشی در استان از مهرماه به شکل غیررسمی و از آذرماه بطور رسمی پیگیری شده و این نظارت‌ها تا رسیدن به نقطه مطلوب تداوم خواهد داشت.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان