معاون آموزشی وزیر بهداشت آموزش را رکن اساسی دانشگاه‌ها و شاخص توسعه پایدار کشور دانست و گفت: تکمیل زیر ساخت‌های کمی در کنار توسعه کیفی حائز اهمیت است، در نتیجه باید برای حفظ کیفیت آموزش تلاش شود.

به گزارش آماج خبر، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در برنامه اختامییه دومین رویداد تکنولوژی‌های آموزش علوم پزشکی (تکتون) که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: خوشبختانه کیفیت آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی WFME است و در این راستا اعتبارسنجی و ارزشیابی آموزش پزشکی به مدت ۱۰ سال به کشور واگذار شده که باعث افتخار است.

 

وی با اشاره به دستاورد‌های دوران کووید، اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزشی همانند هوش مصنوعی و شبیه‌ساز‌ها برای ارتقاء سطح کیفی آموزش پزشکی ضروری است.

 

معاون آموزشی وزیر بهداشت با ابراز خرسندی از برگزاری دومین ماراتون تکتون، تصریح کرد: نتایج کسب شده از این رویداد‌ها قابل توجه است؛ در نتیجه باید با به کارگیری کاربردی و عملیاتی ایده‌های نو مطرح شده در مسیر اصلاح آموزش پزشکی گام برداشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز برگزاری رویداد تکتون را یکی از مسیر‌های مهم برای تحقق اهداف دانشگاه‌های نسل سوم دانست و افزود: باید زیر ساخت‌های لازم برای افزایش انگیزه و حضور حداکثری دانشجویان در رویداد‌های نوین آموزشی فراهم شود.

 

پازوکی بر همکاری جمعی تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ارتقاء جایگاه مرجعیت علمی و حفظ اعتلای کشور تاکید کرد.

  • نویسنده : محمد خرم زاده