گازرسانی به شهر ریجاب در استان کرمانشاه امروز با حضور وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم از ریجاب، آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت و صحرایی، استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

 

برای این پروژه ۶۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است و ۲۲۰۰ نفر از نعمت گاز برخوردار شدند و ریجاب هشتمین شهر کشور است که امسال از نعمت گاز برخوردار شده است.

 

ازگله تنها شهر بدون گاز استان است که عملیات گازرسانی آن در دست اقدام است و در سال آینده تکمیل خواهد شد.

 

همچنین در دهه فجر پروژه گازرسانی به ۱۴۹ روستا با اعتبار ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال و پروژه گازرسانی به ۱۸۹ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت مردمی سیزدهم در قالب یک سفر ۲ روزه صبح امروز وارد استان کرمانشاه شده و قرار است چندین پروژه عمرانی، زیرساختی و صنعتی را افتتاح کند.

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در مراسم گازرسانی به شهر ریجاب با اشاره به اینکه از ۳۵ شهر استان ۳۳ شهر از نعمت گاز برخوردار است، اظهار داشت: شهر سومار قابلیت گازرسانی ندارد و ازگله نیز تا پایان سال آینده گازرسانی می‌شود.

 

وی عنوان کرد: ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای استان ۹۹٫۹ درصد و در روستاها ۹۰ درصد است.

 

حسینی گفت: ۲۴۴۵ روستا در استان وجود دارد که ۲۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی دارند و از این تعداد ۲۰۲۱ روستا بهره‌مند شدند.

 

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۳۱۰۰ واحد صنعتی استان نیز از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: امسال یک شهر و ۲۳۰ روستا و ۳۰۳ واحد صنعتی با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان گازرسانی شده است.

 

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه در شهرستان دالاهو ضریب نفوذ گازرسانی به ۱۰۰ درصد می‌رسد گفت: ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی است شهرستان ۳۲ درصد بود که اکنون به ۴۲ درصد می‌رسد.

 

حسینی افزود: از ۱۳۹ روستای این منطقه ۱۳۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند و ۷۵ روستا گازرسانی شدند و برای ۵۴ روستا نیز پیمانکار آماده کار است و سال آینده پرونده گازرسانی به دالاهو بسته می‌شود.

  • نویسنده : ماهک شریفی